شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی

آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با حضور زائران و خادمان حرم مطهر رضوی، در صحن پیامبر اعظم(ص) این آستان ملکوتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، آیین سنتی خطبه‌خوانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، تولیت و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، وزیر بهداشت، معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیات کلام‌الله مجید، ولی الله کلامی از شاعران آیینی کشوری شعرخوانی کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی دقایقی به سخنرانی پرداخت و به تدابیر امام رضا(ع) در برابر دسیسه‌های مأمون اشاره کرد.

در ادامه مراسم، سید مهدی میرداماد به مرثیه سرایی پرداخت و در ادامه شمع گردانی خادمان با مرثیه‌خوانی حاج علی ملائکه آغاز شد.

کاروان خدام که پیشگام آن سادات بودند، با لاله‌های افروخته در دست برای عرض تسلیت گرداگرد گنبد خضرای صحن پیامبر(ص) به حرکت در آمدند. همزمان با حرکت کاروان، زائران و مجاوران نیز مدح «یارضا... یارضا...» را یکصدا همراه با مرثیه‌خوان زمزمه کردند.

بخش پایانی مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود که توسط محمد موحدی‌نیا قرائت شد. با ذکر نام امام هشتم در خطبه، همگان دست بر سینه گذاشته، رو به سمت گنبد طلایی غریب الغربا ایستادند و با اشک چشم به ساحت مقدس حضرتش عرض ارادت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha