پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در اغتشاشات اخیر بیشتر افرادی که در خیابان ها حضور داشتند در سن و سالی نبودند که از روی عناد کاری انجام دهند بلکه روحیه جستجوگری که در تمام انسان ها وجود دارد و در جوانان با شدت بیشتری وجود دارد باعث شد که در خیابان ها بیایند و برخی کارها را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش که شامگاه روز گذشته با حضور مسئولان نهادهای حوزوی و آموزش و پرورش در محل این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند؛ از ایشان سؤال شد که احیاء امر شما چگونه است؟ فرمودند علوم ما را یاد بگیرند و به دیگران منتقل کنند.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام در ادامه فرمودند اگر مردم کلام زیبای ما اهل بیت را بشناسند از ما تبعیت می کنند، افزود: این فرمایش امام رضا علیه السلام فرصت است از این جهت که کلام اهل بیت علیهم السلام جاذبه دارد و اگر به مردم بگوییم متابعت می کنند ولی تهدید هم هست زیرا اگر می بینیم که مردم متابعت نمی کنند به خاطر این است که ما به خوبی ابلاغ کلام اهل بیت را انجام نداده ایم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در اغتشاشات اخیر بیشتر افرادی که در خیابان ها حضور داشتند در سن و سالی نبودند که از روی عناد کاری انجام دهند بلکه روحیه جستجوگری که در تمام انسان ها وجود دارد و در جوانان با شدت بیشتری وجود دارد و باعث شد که در خیابان ها بیایند و برخی کارها را انجام دهند.

وی ابراز کرد: آموزش و پرورش با نوجوانان و جوانانی سر و کار دارد که نه می تواند روحیه جست و جوگری آنان را سرکوب کند و نه می تواند آنان را رها کند بلکه باید راهی را در بین این دو راه انتخاب کنید و آموزش ها حساب شده باشد تا در تربیت نسل آینده مؤثر باشد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: در مباحث تربیتی همیشه اینطور نیست که با دانسته های خود افراد را تربیت کنیم بلکه گاهی با ندانسته ها هم می توانیم افراد را تربیت کنیم به این صورت که اگر بگوییم جواب سؤال تو را نمی دانم و باید مطالعه کنم به مخاطب شخصیت می دهیم و جواب ما تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از فضای مجازی نباید خیلی بترسیم، گفت: اگر ما حرفی برای گفتن داشته باشیم و کلام اهل بیت را درست به مردم بگوییم مردم از کلام زیبا متابعت می کنند زیرا حق با کلام اهل بیت علیهم السلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha