سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عزاداری در حرم مطهر رضوی

در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ایران اسلامی یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزاست و مردم نوای "اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِیَّ بْنَ مُوسی الرِّضا" سر داده اند.

خبرگزاری حوزه / اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِیَّ بْنَ مُوسی الرِّضا؛ سی ام صفر دیگری از راه رسید و مردم ولایتمدار و عاشق و دلباخته حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در سراسر ایران اسلامی با برافراشتن بیرق های عزا بر سر در خانه‌ها و کوچه‌های شهرها، در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و امام رئوف بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

مردم ولایتمدار جای جای ایران در مجالس عزا و مساجد و تکایا نوای "یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِیَّ بْنَ مُوسی اَیُّهَا الرِّضا یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَ مَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَیْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ" را زمزمه کردند.

هیئات مذهبی و دستجات عزاداری در شهرها و روستاها به خیابان ها آمده اند و با نوای مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عزای حضرت ثامن الحجج(ع) بر سر و سینه می زنند.

مشهدالرضا(ع) میعادگاه عاشقان و دلدادگان امامت و ولایت یکپارچه سیاه پوش شده و میزبان میلیون ها زائر کوی رضوی است. عزاداران از جای جای ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان خود را به مشهد رسانده و بارگاه ملکوتی رضوی را همچون نگینی در برگرفته و در سوگ عالم آل محمد(ص) به عزاداری و سوگواری می پردازند.

حدود ۳۰۰ هزار زائر پیاده هم در قالب بیش از هزار و ۷۵۰ کاروان خود را به مشهد مقدس رسانده اند تا در حرم مطهر خورشید هشتم به عزاداری و سوگواری بپردازند.

اشک ماتم ایرانی ها در سوگ عالم آل محمد(ع) | مشهدالرضا(ع) در حلقه عزاداران امام رئوف

کوچه‌ها و خیابان‌ها منتهی به حرم حرم مطهر مملو از جمعیت عزادار است. ۶۰۰ هیئت عزاداری که از سراسر ایران اسلامی خود را به مشهد مقدس رسانده اند، دیشب و امروز با حضور در حرم مطهر و منور رضوی، به عزاداری پرداخته و جلوه های نابی از ارادت و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.

در شب شهادت عالم آل محمد نیز در میان حزن، اندوه و اشک های خادمان و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) و در فضایی سرشار از معنویت، آئین دیرینه و سنتی خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم، خادمان، فراشان، حفاظ، دربانان و کفشداران بارگاه منور رضوی با در دست داشتن لاله‌شمع‌های روشن، گرداگرد رواق مبارکه درالحجه(عج)حلقه ماتم زدند و خطبه شب شهادت حضرت امام رضا(ع) توسط یکی از فضلای حوزه قرائت شد.

در کنار موکب‌های آستان قدس رضوی، ۴۰۰ موکب‌ مردمی برای خدمت رسانی به زائران در مشهد مقدس به ویژه اطراف حرم مطهر برپا شده است و میزبان و پذیرای عزاداران امام رئوف هستند.

اشک ماتم ایرانی ها در سوگ عالم آل محمد(ع) | مشهدالرضا(ع) در حلقه عزاداران امام رئوف

زائران و مجاوران حرم های مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) و حضرت شاهچراغ(ع) نیز هم ناله با مشهدالرضا(ع)، در سوگ حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، با دلی مالامال از غم و اندوه بر سر و سینه زدند و به سوگواری پرداخته و نوای "اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَۀ کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ" را سر دادند و این مصیبت عظما و جانکاه را به کریمه اهل بیت‌(س)، حضرت احمدبن موسی(ع) و به ویژه امام عصر(عج) تسلیت گفتند.

اشک ماتم ایرانی ها در سوگ عالم آل محمد(ع) | مشهدالرضا(ع) در حلقه عزاداران امام رئوف

بیوت مراجع عظام تقلید و علما در شهرهای قم، مشهد و ... هم همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(علیهم السلام)، همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس عزاداری، در عزای شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سلطان عشق، غریب‌الغربا و معین‌الضعفا حضرت ثامن الحجج(ع) غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور جمع بی شماری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی هشتمین امام شیعیان پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در عزای آن حضرت، مرثیه سرایی کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

اشک ماتم ایرانی ها در سوگ عالم آل محمد(ع) | مشهدالرضا(ع) در حلقه عزاداران امام رئوف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha