پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر / برگزاری اقامه نمازجمعه قم بعد از 24 هفته

حوزه/خطیب جمعه قم گفت: نیروی انتظامی ما همانند مالک اشتر رفتار می‌کند و با خودی‌ها با مهربانی رفتار می‌کند و با دشمنان به سختی می‌جنگد؛ نیروی انتظامی ما قدرتمند است اما اگر در برخی از امور همانند مالک اشتر رفتار می‌کند نباید استنباط شود که ضعیف عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه هشتم مهر ماه ۱۴۰۱ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: فتنه و آشوبی که در روزهای اخیر در برخی از نقاط کشور به وقوع پیوست به مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال ۸۸ بود؛ زیرا مردم و مسئولین با تجربه‌ و بصیرتی که داشتند، نگذاشتند این فتنه گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: این فتنه اولین و آخرین فتنه نخواهد بود چون شما به خدا، دین خدا و پیامبر خدا (ص)، ائمه (ع)، ولایت اهل بیت (ع) و ولایت فقیه معتقد و در عمل ملتزم هستید؛ بنابراین دشمنان خدا و دشمنان شما همچنان با شما در ستیز هستند.

وی با تأکید بر اینکه قدر مشترک این فتنه‌ها و آشوب‌ها یک هشدار جدی به همه ما است، تصریح کرد: نباید هیچ گاه از کید و مکر دشمن غافل شد و همیشه باید در یک آماده باش گسترده بود همانطور که قرآن در آیه ۶۰ سوره انفال می‌فرماید «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ»

خطیب جمعه قم گفت: خداوند در این آیه یک اصل اساسی در زمینه مقابله با دشمنان و حفظ موجودیت و عظمت مسلمانان می‌پردازد و کلمه قوه در این آیه یک معنای وسیع دارد که نه تنها باید به وسایل جنگی پیشرفته مجهز باشید، بلکه باید همه نیروها، قدرت‌ها و امکاناتی که به نوعی در پیروزی به دشمن و مقابله با حیله‌های آنها است هم مجهز شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید به تقویت روحیه ایمان مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی بپردازیم همچنین کسب قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز مهم است و نباید از آنها غفلت کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) تأکید کرد: منظور از این آمادگی‌ها، تهاجم بر دشمن نیست بلکه برای ترساندن دشمن است؛ همان ترساندنی که باعث جلوگیری از جنگ می‌شود.

وی ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی ما همانند مالک اشتر رفتار می‌کند و با خودی‌ها با مهربانی رفتار می‌کند و با دشمنان به سختی می‌جنگد؛ نیروی انتظامی ما قدرتمند است، اما اگر در برخی از امور همانند مالک اشتر رفتار می‌کند،نباید استنباط شود که ضعیف عمل کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: یکی از از توصیه‌های رهبران الهی این است که مردم را به آینده امیدوار کنید؛ زیرا ناامیدی سهم مهلکی است و یکی از راه متوقف کردن ملت این است که امید به آینده را از آن‌ها بگیرید.

وی با بیان این که جامعه تشیع فقط به تاریخ خود متکی نیست، ادامه داد: چشم به آینده درخشان و اعتقاد به مهدویت دلها را سرشار از نور امید می‌کند و جامعه‌ای که به مهدویت معتقد است قوت قلب پیدا می‌کند. امام زمان (عج) مظهر امید به آینده است.

آیت الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه ۵۵ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه در باره اموال و اولادی که وسیله مخالفت منافقین با پیامبر خدا (ص) شده بود، می‌فرماید: ای مسلمانان در مقابل اموال و اولادی که منافقین دارند دچار خطا محاسباتی نشوید و تعجب نکنید که چرا دشمنان خدا زندگی خوبی دارند؛ زیرا آنچه از نظر افراد سطحی نگر برای منافقین خوب است همان چیز سبب ضرر و خسران منافقین می‌شود.

وی ادامه داد: منافقین احساس می‌کردند اگر دین را بپذیرند الزاماتی دارد و اگر مسلمان می‌شدند بخشی از راه‌های کسب مال که از طریق حرام بود بسته می‌شد و این‌ها نمی‌خواستند این راه‌ها بسته شود به همین خاطر نمی‌خواستند مسلمان شوند و اگر اسلام هم آورند از روی ظاهر بوده و در عمل به کارهای خلاف خود مشغول بودند.

خطیب جمعه قم گفت: چیزهایی که خداوند در دنیا عطا کرده است اگر انسان بر اساس ایمان و عمل صالح خرج سعادت دنیا و آخرت کند تفضل الهی محسوب می‌شود ولی اگر به دلیل بی‌دینی و نفاق این داده‌ها را صرف شقاوت خودش کند برای او عذاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha