سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید محمد علی صمدانی

حوزه/ رئیس اداره استعدادهای درخشان(سمپاد) استان قم گفت: در حال حاضر دو هزار دانش آموز استعداد درخشان در هشت مدرسه دخترانه و پسرانه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمد علی صمدانی، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان قم در دیدار با مدیرحوزه های علمیه، عنوان کرد: در حال حاضر در استان قم هشت مدرسه سمپاد که شامل چهارمدرسه دخترانه و چهارمدرسه پسرانه در مقطع متوسطه اول و دوم فعال می باشد. در بحث استعدادهای درخشان آنچه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، سنجش دانش آموز با خودش است، با توجه به استعدادهای فردی که هر کسی دارد، بحث شناسایی و سنجش دانش آموزان به صورت روتین از سوی این اداره انجام می‌پذیرد.

وی افزود: با توجه به حضور فعال مدارس سمپاد در استان قم، تفاهم نامه هایی با بنیاد ملی نخبگان، پارک های علم وفناوری، دارالقرآن ها و سایر مجموعه هایی که نخبه پرور هستند، بسته شده است تا دانش آموزان بر اساس استعدادهایی که دارند در مسیر علمی، رشد و تولید علم فعالیت داشته باشند.

صمدانی با اشاره به حضور فعال دانش آموزان خانواده های معظم طلاب و فضلای حوزه های علمیه، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۰ فرزند طلاب و روحانیون در مدارس استعدادهای درخشان بر حسب توانایی علمی و گذراندن مراحل عمومی مشغول به تحصیل هستند.

وی به آزمون ورودی مدارس سمپاد استان اشاره کرد و گفت: در آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان نیز ۱۴۴۶ داوطلب شرکت کرده بودند که از این تعداد، ۷۵۴ دختر و ۶۹۲ پسر بودند و در مجموع ۱۸۶ نفر پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۲۱ نفر هم طبق قانون، بدون آزمون و در صورت داشتن شرایط، از مدارس متوسطه اول استعدادهای درخشان بصورت گذر وارد متوسطه دوم تیزهوشان شدند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha