شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همسایه خوب

حوزه/ مدیر مرکز مستند سازمان سینمایی سوره گفت: رسالت مهم سوره تصویرگری چهره قهرمانان این سرزمین است که شهید فخری‌زاده یکی از این افتخارات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهریزدان،  امروز در نشست خبری مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» که در سالن کنفرانس موسسه سوره، برگزار شد. در ابتدای این جلسه اظهار کرد: وضعیتی که امروز در جامعه دیده می‌شود نشان می‌دهد ما نتوانستیم داشته‌های خودمان را به درستی در معرض دید مردم قرار دهیم البته پر واضح است مشکلاتی وجود دارد اما در کنار آن ظرفیت‌های مطلوبی نیز به دست آمده که با اتکا به آن می‌توان مشکلات را برطرف کرد.این مجموعه تلاش دارد نقاط مثبت و اتفاق‌های خوب جامعه را تصویر کند تا بوی خوش دوستی به همه بخش‌ها سرایت کند.

مهریزدان با بیان اینکه برای اعتلای جامعه باید از همه ظرفیت‌ها سود برد، تأکید کرد: یکی از اهداف «همسایه‌های خوب» این است که بگوید برای پیشرفت کشور حتماً نیازی نیست که به یک گروه و تفکر خاص وابسته باشیم بلکه می‌توان با هر عقیده و نظری به پیشرفت کشور کمک کرد امیدوارم این اتفاق را بتوانیم در فصل دوم مجموعه نشان دهیم.  یکی از وظایف ویژه برنامه‌های نمایشی به تصویر کشیدن قهرمانان است. ما در کشورمان قهرمانان بسیاری داریم اما نتوانستیم آنگونه که لازم است آنها را در معرض دید مردم قرار دهیم. مرکز مستند سینمای سوره در تولیدات آینده خود تلاش می‌کند به صورت ویژه به این موضوع نظر داشته باشد.

وی اعلام کرد: دو داکیودرام در دست ساخت داریم که در آن به دو تن از قهرمانان این سرزمین نظر می‌شود. همچنین دو اثر مستند پیرامون شخصیت علمی شهید  فخری‌زاده در دست ساخت داریم. این شهید تا به امروز آنچنان که باید تمام وجوه شخصیتی ‌اش به مردم معرفی نشده است؛ به ویژه داشته‌های علمی او کمتر اطلاع رسانی شده است. دیگر کارهای ما به قهرمانانی نظر دارد که مردم معمولی هستند. برای مثال، کشاورزانی که با تلاش و همت خود برای کشورشان اثرات مثبت رقم زدند.

در ادامه مراسم مهدی شامحمدی نیز گفت: این مجموعه کاری ۲۲ قسمتی بود که به واسطه همراهی سازمان سینمای سوره امکان ساخت آن فراهم آمد در این کار مهمترین هدف ما این بود که با تصویرگری از امید حال خوشی برای مردم رقم زنیم. دوستان زیادی ما را در این مجموعه یاری رساندند به ویژه قهرمانانی که بر مبنای زندگی آنها این مجموعه ساخته شد، مساعدت بسیاری داشتند. تجربه همکاری با سوره اتفاق بسیار خوشایندی برای کل این مجموعه مستند بود زیرا این مرکز به سازنده اجازه می‌دهد تا با دستی باز به موضوعات نظر کند. این اتفاق رمز موفقیت «همسایه‌های خوب» است به ویژه که اهالی رسانه نیز این کار را پسندیدند.

بخشی مقدم  به عنوان آخرین سخنران بیان کرد: دغدغه اصلی این مجموعه ترویج امید در جامعه است؛ ویژگی که فکر می‌کنم جامعه امروز ما به شدت نیازمند آن هستند. امیدوارم در فصل دوم اینکار بتوانیم همچنان به این مسیر ادامه داده و روزهای خوشی را برای مخاطبانمان رقم زنم. هدف ما در این مجموعه نادیده گرفتن مشکلات نیست اما خواستیم بگویم به هر حال می‌توان مشکلات را حل کرد به ویژه‌که در جامعه افرادی حضور دارند که با کمترین امکانات در این جهت قدم برمی‌دارند.

وی در انتهای این گزارش اظهار کرد: من چندین پیشنهاد برای ساخت مستند براساس فعالیت‌هایم داشتم اما به هیچ‌یک جواب مثبت ندادم چون به تاثیرگذاری آن مطمئن بودم اما وقتی کارگردان و تهیه کننده همسایه‌های خوب از کیفیت کارشان گفتند مطمئن شدم این اثر خواهد توانست جریان‌سازی لازم را داشته باشد باوری که خوشبختانه به حقیقت پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha