جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه نقده

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان نقده با حضور هیئت امناء، اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین منیری امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان نقده که با حضور هیئت امناء، اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: ارزش انسان را خداوند متعال در قرآن بر اساس دانش و علم او معین کرده است و پروردگار عالم در قرآن برتری آدم بر دیگر موجودات را دانش و علم او بیان می کند.

وی اضافه کرد: انسان به دلیل قدرت یادگیری علم بر دیگر موجودات برتری دارد و به همین دلیل خداوند انسان را خلیفة الله معرفی می کند و لذا ما طلاب علوم دینی که به دنبال کسب معارف الهی و تبلیغ دین هستیم، جایگاه خلیفة الهی را داریم . لذا امام صادق (ع) می فرمایند؛ هرکس علم را بیاموزد و به دیگران یاد دهد، ملائکه در آسمان او را به بزرگی یاد می کنند.

امام جمعه محمدیار افزود: کسی که برای خدا یاد می گیرد، به دیگران یاد می دهد و برای خدا عمل می کند. دارای جایگاه والایی نزد پروردگار است و پَست تربن علم، دانشی  است که انسان صرفا به یادگیری آن بسنده کرده و بدان عامل نباشد، و لذا عدم عمل به دانش فلاکت و بدبختی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) می فرمایند؛ علمی که انسان بدان عمل کند، موجب تقوی و پرهیزگاری انسان می شود. و از جمله سفارش های بزرگان برای طلاب اهتمام به نماز شب است و در نیمه شب اعمال و نماز ما را ملائکه ثبت و ضبط می کنند و یکی از عوامل رستگاری انسان در دنیا و آخرت نماز شب است.

حجت الاسلام منیری در پایان گفت: براساس آیات قرآن صالحان عاقبت بر روی زمین حکمرانی خواهند کرد.

در ابتدای این مراسم شیرینی سعیدی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مدرسه ارائه داد و در پایان با اهدای جوایزی از نفرات برتر مدرسه علمیه فاطمیه تقدیر شد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha