جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید نیکزاد

حوزه/ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: طلبه‌ها به مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، در آیین آغاز به کار مدارس طرح امین که در سالن همایش های بیداری اسلامی جامعه الزهرای قم برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید اثرگذار و نتیجه‌بخش باشند که این مهم با همکاری حوزه‌های علمیه محقق می‌شود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دشمنان از حضور طلاب در مدارس می‌ترسند، یادآور شد: طلبه‌ها در مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود می‌دانند و مثل همیشه در راه اسلام و انقلاب سینه سپر می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که قرار است در راستای اجرای طرح امین در مدارس با مشارکت ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود ۴۰ محور دارد، افزود: سعی کردیم نگاهمان به برنامه‌ها تحولی باشد تا در راستای خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام نیکزاد همدلی، همزبانی و الفت قلبی را موجب به ثمر نشستن برنامه‌های اجرایی دانست و گفت: کسانی که در اجرای طرح امین مشارکت دارند سرمایه‌هایی هستند که فعالیت‌های تربیتی خود را از حوزه شروع کرده‌اند و تمام آنها از مسیرهای جاری و روال تعریف‌ شده وارد آموزش و پرورش شده‌اند و امیدواریم این همکاری نتیجه درخشان در پی داشته باشد.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه علمیه با سه روش با آموزش و پرورش همکاری می‌کند، گفت: در روش نخست، حوزه علمیه با مدیریت خودش، یک فعالیتی را با همراهی آموزش و پرورش انجام می دهد، که نمونه آن همین طرح امین است که ساماندهی، ارتباط و پشتیبانی عمدتا از جانب حوزه است.

حجت‌الاسلام نیکزاد با اشاره به دومین مدل و روش همکاری حوزه با آموزش و پرورش افزود: در این روش، حوزه علمیه با استفاده از ظرفیت طلبه‌های خوب، تاثیرگذار و دغدغه‌مند در سیستم آموزش و پرورش کنشگری می‌کند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیده سکینه میرفضلی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    همین فضاهای مجازی خارجی اعتقادات و اخلاقیات و اداب اسلامی را از فرزندان ایران گرفته و مدگرایی و تجمل گرایی و فرهنگ عربی رو رواج داده