سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ناصری

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری تصریح کرد: زندگی مهدوی از خصیصه های بارز سبک زندگی آیت الله ناصری بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر ناصری، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت الله ناصری در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن‌کریم سازه هندسی ارائه طریق تا قیامت را دارا است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بسیار بر مبنای علم، دانایی و دانش تاکید می‌کند، گفت: حتی اصول دین بر مبنای علم استوار است و اولین معلم این علم، خداوند متعال است.

مدیر بنیاد علمی و فرهنگی هاد تصریح کرد: جامعه باید به دانایی، دانش و علم بپردازد، البته یک بخش محتوایی به نام تهذیب و تربیت آن را پشتیبانی می‌کند. برای القای این علم در جامعه و تاکید بر این بخش محتوایی، قرآن الگوهای متعددی را به انسانها معرفی می نماید به عنوان مثال قرآن ابعاد مختلف حضرت عیسی را به عنوان یک الگوی قرآنی بیان کرده است.

مدیر بنیاد فرهنگی و علمی هاد با اشاره به اینکه قرآن کریم در تبیین الگوهای قرآنی خود به همه جنبه ها و ابعاد افراد پرداخته است وحتی نوع و کیفیت ارتباط حضرت عیسی را هم برای ما بیان داشته عنوان کرد: در این تبیین شخصیت نیز، ابعاد شخصیتی مادر و حتی پیروان حضرت عیسی را هم نیز تشریح کرده است.

وی افزود: اگر امروز به امر حجاب زن تأکید می شود، چون حجاب ضرورت دین ما است؛ زن به حفاظت و صیانت در جامعه نیاز دارد و قرآن کریم حضرت مریم را به عنوان یک بانوی عفیفه و باحجاب و مادر شخصیت بی بدیل حضرت عیسی معرفی می کند .

حجت الاسلام والمسلمین ناصری اذعان کرد: حضرت مریم(س) توسط مادرش از کودکی وقف خدا شد و از چنین بانویی چون حضرت عیسی متولد می شود، اما امروز مومنین باید توجه داشته باشند که مادر حضرت مریم، او را وقف خدا کرد و در معبد قرارداد. مصداق امروز معبد، همین مدارس علمیه است که والدین، فرزندان خود را برای خدا وقف می کنند.

استاد حوزه تشریح کرد: باید توجه داشت اگر چیزی را وقت خدا می کنیم نسبت به آن قصور و کوتاهی نکنیم؛ امروز اگر والدین فرزندان خود را برای سربازی امام زمان به مدارس علمیه می فرستند، بدانند که با خدا معامله کرده‌اند و در این راه دچار تزلزل نشوند.

مدیر بنیاد علمی و فرهنگی هاد یادآورشد: اگر میخواهیم فرهنگ دینی در جامعه ارتقا پیدا کند، باید بخش های مختلف از مراکز آموزشی وارد حوزه علمیه شوند، سهم و قدر حوزه های علمیه از مراکز آموزشی کشور بسیار اندک است؛ ما نیازمند تربیت سربازان بیشتری برای امام زمان (عج) هستیم.

وی متذکر شد: در کنار این تحصیل علوم حوزوی باید به تهذیب و تربیت پرداخت؛ شاید برخی طلاب به امر تحصیل بپردازند، ولی آنگونه که شایسته و بایسته است بعضا به امر تهذیب توجه ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری گفت: تهذیب محتوای اصلی شخصیت سازی در حوزه های علمیه است و مرحوم آیت الله ناصری به این نکته بسیار اهمیت می دادند. افرادی ممکن است حتی در حوزه علمیه باشند و در بخش علمی هم شدیداً فعالیت کنند، حتی نگاهی به تهذیب هم داشته باشند اما ارتباط هماهنگ با صاحب اصلی طلاب یعنی صاحب الزمان(عج) برقرار نکنند.

وی افزود: زندگی مهدوی از خصیصه های بارز سبک زندگی آیت الله ناصری بود، چرا که زندگی مهدوی مقدمه ای در ساختن شخصیت فرد و همچنین موثر در تشکل سازه‌ای جامعه است.

استاد حوزه خطاب به طلاب جوان و روحانیون گفت: جدیت در تحصیل از دوران کودکی و توجه به تهذیب و تربیت و ارتباط هماهنگ با امام زمان از مراحل سبک زندگی آیت الله ناصری بود.

وی عنوان کرد: توجه به مباحث خدماتی و اهتمام به انجام خدمت در جامعه اسلامی در ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی علمی، مدرسه سازی و مسجد سازی از دیگر ویژگی های شخصیت مرحوم آیت الله ناصری بود، همچنین التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران و کسب رضایت نظام در انجام هر خدمتی از ابعاد دیگر زندگی آیت الله ناصری بود که امروز برای طلاب و روحانیون یک درس بزرگ است .

حجت الاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: والد مرحوم برای ما تعریف می کردند که حرم امیرالمومنین(ع) در نجف ملجا و مأوای ایشان از دوران نوجوانی و به ویژه از ایام فوت مادر بوده است، از همان زمان شعله عشق به امام زمان به واسطه حضرت علی(ع) در وجود آیت الله ناصری روشن می شود و همواره در طول حیات خود سعی در برافروختن شعله عشق حضرت ولیعصر(عج) در وجود خود و دیگران بودند.

وی با تأکید براینکه مرحوم آیت‌الله ناصری رضایت صاحب الزمان(عج) را مقدمه انجام هر عمل و یا گفتاری می دانستند، گفت: طلاب جوان که سرباز امام زمان(عج)هستند، به این نکته توجه کنند. همچنین نکته دیگری که از مرحوم والد در خاطرم هست این بود که به نقل از اساتید و علمای بزرگ نجف همواره به ما سفارش می کردند «افتادگی آموز اگر طالب فیضی».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha