جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفیر دوازدهم

حوزه/"سفیر دوازدهم" رمانی است خواندنی برای گروه سنی نوجوانان با موضوع سازمان وکالت در نظام شیعی که به اواخر عمر شریف امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زینب امامی‌نیا به عنوان نویسنده این اثر، با پرداختن به "سازمان وکالت"، با محوریت نوجوانی به نام رضاداد، به اتفاقات و حوادث سال‌های آخر امامت امام یازدهم می‌پردازد، با این توضیح که رضاداد، پسر نوجوانی است که برای رساندن وجوهات و امانات مردم به امام حسن عسکری(ع) و نیز در پی یافتن خبری از پدر گمشده‌اش که از وکلای امام بوده، از قم به سامرا می آید اما وقتی به سامرا می رسد که امام حسن عسکری(ع) مسموم شده و به شهادت رسیده اند و به این ترتیب او و همراهانش بعد از این سفر طولانی، سرگشته و حیران به دنبال جانشین امام و در واقع امام زمان خویش می‌گردند.

این نکته لازم به ذکر است که سازمان وکالت، شبکه ارتباطی شیعیان خاص با امام معصوم(ع) بود که از زمان امام صادق (ع) شکل گرفت و تا پایان غیبت صغری نیز ادامه داشت. این‌ سازمان به‌دلیل خفقان و سرکوب شدید خلفای ظالم عباسی علیه شیعیان، فعالیت پنهانی داشت و در پیشبرد اهداف ائمه اطهار(ع) و حفظ و حراست از عقاید شیعه نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

رمان نویس در رابطه با اثر خود می گوید:": اغلب نوجوانان امروز تصوری از وجوب خمس و زکات و ضرورت آن ندارند. ایده رمان براساس تبیین جایگاه خمس و زکات برای نوجوانان و همچنین معرفت‌افزایی نسبت به امام حسن عسکری علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شکل گرفت. "

وی همچنین ادامه می دهد: "برای نوشتن این کتاب ابتدا از کتاب‌هایی که در کتابخانه شخصی خودم وجود داشت و از منابع اینترنتی استفاده کردم، سپس در مطالعاتم به کتاب‌های تاریخی مرجع و دست اول رسیدم و براساس آنها ماجرای اصلی را شکل داده و زمانه امام حسن عسکری(ع) و ابتدای امامت امام زمان(عج) را فضاسازی کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha