دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خوانسار

حوزه/ فرمانده سابق سپاه پاسداران خوانسار انقلاب اسلامی را ادامه راه انبیا و اجرای اوامر الهی در کشور دانست و بر ضرورت صیانت از آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، صادق رفعتی، فرمانده سابق سپاه پاسداران خوانسار، صبح امروز در جمع طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(س) خوانسار، ضمن تلاوت آیات ۱۰ و۱۱ سوره صف، گفت: هر معامله ای شرایطی دارد؛ در مرحله اول ایمان به خدا و رسولش آن هم ایمان از نوع عملی باشد و معرفت و بصیرت به جایگاه خداوند و رسولش و در مرحله بعد از این مجاهده در راه خدا با اموال وجانهایتان. البته جهاد هم انواع مختلفی دارد: در آن زمان جهاد در قالب دفاع مقدس بود. که رزمنده ها تعلقات مادی و دنیوی خود را کنار گذاشتند و جان خود را در طَبَقِ اخلاص گذاشتند و در راه خدا مجاهده کردند این بهترین مسیری است که میسر شد و در آن قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: این ناب ترین مسیری است که اهداف خلقت که خداوند مقرر فرموده در آن محقق می شود، در حدیثی می فرماید: (رحم الله امرَأ عَرِفَ مِن أین و فِی أین و إلی أین) با توجه به این حدیث باید فکر کنیم؛ از کجا آمدیم، خالق ما کیست، در چه موقعیتی قرار داریم و به کجا خواهیم رفت. اگر این حدیث را بفهمیم عملکردها خیلی بهتر از اوضاع فعلی خواهد شد. اگر بشر به این رهنمودها عمل کند به جایگاه خلیفة اللهی خواهد رسید.

رفعتی بیان کرد: یکی از مسائلی که بشر به انحراف کشیده می شود این است که از فکر و استعداد خودش قوانینی را مطرح می کند و می‌خواهد با این قوانین به اهدافش برسد و از رهنمود های قرآن و خداوند هیچ بهره ای نمی گیرد به همین دلیل به نتیجه نمی رسد و به انحراف کشیده می شود و این اوج نادانی بشر می باشد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران خوانسار یادآور شد: حضرت امام(ره) آمدند و خواستند ادامه راه انبیاء اوامر الهی را در ایران اجراء کنند. مستکبرین فهمیدند که تمام منافعشان در خطر است و به فکر مبارزه با فکر و راه امام افتادند، تمام مستکبرین جمع شدن و همفکری کردند که در جوار کشور ایران یک انسان بیسواد، جاهل، خودخواه همچون صدام را برای این جنگ انتخاب کردند و تمام تجهیزات زمینی، دریایی، هوایی را از همه کشورها در اختیارش قرار دادند و با این کار از منافع خود دفاع می کردند و جنگ عظیمی را بر کشور عزیزمان تحمل کردند.

وی ادامه داد: ملت ما با دم مسیحایی امام(ره) و مردم شروع به حرکت های نظامی و دفاعی کردند. به هر صورت با کمی و کاستی ها در مقابل دشمن مقاومت کردند و هزینه زیادی دادند که مستکبران عادت نکنند جایی را در تسلط خود درآوردند و از اسلام ناب محمدی تا پای جان دفاع کردند و شهدای بسیار زیادی هم تقدیم اسلام کردند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران خوانسار در پایان به نحوه شهادت همرزمان خویش اشاره کرد و گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که توانستیم در برابر ظلم و تعدی مستکبران مقاومت کنیم و از ملت اسلامی خود دفاع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha