دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بسیج اساتید

حوزه/ اگر امروز پیکر ملت فلسطین خون‌آلود است و مصیبت و غم آن ملت تا اعماق جان انسان های دردمند نفوذ کرده است، به خاطر اختلاف کلمه مسلمانان است. اگر وحدت کلمه بود، این وضعیت به وجود نمی‌آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز هفته وحدت به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
« وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» انفال – ۴۶
هفته وحدت؛ هفته درس آموزی از معلم بشریت، نبیّ مکرّم(صلّی الله علیه وآله وسلم) است که به برکت میلادش، مردم «راه» را از «چاه» باز شناختند و درسایه هدایت های آن رسول وحدت و برادری از «ضلالت» به «هدایت» و از «ظلمت» به «نور» و از «تفرقه» به «وفاق» رسیدند و اگر در جامعه‌ای وحدت و الفت شکل بگیرد، دین اسلام حفظ خواهد شد و ایثار در آن جامعه نهادینه می‌شود. دشمن با درک اهمّیّت این موضوع، بر ضدّ این حرکت نورانی شروع به برنامه‌ریزی کرد. استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل، با ایجاد گروه‌های تکفیری و داعش جرّار، تمام تلاش خود را با تفرقه و سیاه نمایی، وارونه سازی و انحراف در مسیر مسلمانان از مسیر اسلام حقیقی به کار گرفته، وظیفه و تعهد دلدادگان به اسلام به ویژه اساتید بسیجی، صاحبان قلم و رسانه‌ها سنگین‌تر از قبل است. فتنه های ۷۸- ۸۸- ۹۶ و۱۴۰۱ برنامه های دشمن مشترک مسلمین برای تفرقه و دوقطبی سازی و تسلط بر دین و عِرض و اموال مسلمین بود که یکی پس از دیگری با حضور به موقع مردم بصیر و هوشیار در صحنه و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مدظله العالی خنثی گردید.
«هفتۀ وحدت» یادگار ارزشمند و گرانسنگ حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) است که همواره دغدغه اسلام و سرافرازی مسلمین را داشت و می گفت"...این وحدت کلمه باید محفوظ بماند که اگر خدای نخواسته این وحدت کلمه از دست برود و خدای نخواسته به شکست برگردیم، تا آخر دیگر ایران روی خوش به خودش نخواهد دید بنابراین همه ما مؤظف هستیم که این نهضت را با وحدت کلمه حفظ کنیم". مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز گفتند: هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه ی دشمنی ها شکست ناپذیر خواهد شد. اگر امت اسلامی می‌خواهد در میدان های علم، ترقی، پیشرفت مادی، تسلط بر سرنوشت خویش، رهایی از سلطه بیگانگان و سعادت درونی و بیرونی پیشرفت کند، راهش با کلمه توحید و توحید کلمه است. مراکز قدرت استکباری تلاش کرده ‌اند در دنیای اسلام از هر وسیله ‌ای برای تجزیه، تفرقه و اختلاف استفاده کنند. اگر امروز پیکر ملت فلسطین خون‌آلود است و مصیبت و غم آن ملت تا اعماق جان انسان های دردمند نفوذ کرده است، به خاطر اختلاف کلمه مسلمانان است. اگر وحدت کلمه بود، این وضعیت به وجود نمی‌آمد؛ اگر مسلمانان می‌خواهند فلسطین را نجات دهند و اگر می‌خواهند در یمن، افغانستان، عراق و سایر بلاد اسلامی، دشمن نتواند مسلمانان را زیر فشار قرار دهد، راهش در وحدت کلمه و وحدت ملت ها، دولت ها و وحدت شعارهاست.
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت، رحمت للعالمین، محمد مصطفی(صلّی الله علیه وآله و سلّم) و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (علیه السّلام) و هفته وحدت، از ملت‌های اسلامی می خواهد به رغم خواست دشمنان قرآن و اسلام؛ در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حرکت و به یکدیگر کمک کرده و از دولت های خود بخواهند سرمایه‌های ملت شان را علیه سایر مسلمان ها به کار نبرند و جهت آن را علیه اسرائیل غاصب کودک کش قرار دهند. هم چنین بر قانون اساسی تأکید می گردد که دولت جمهوری اسلامی ایران، سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار داده و کوشش پیگیر به عمل آورد تا سریع تر وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام تحقق یابد.
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha