سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت الله اعرافی

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور از وسعت علمی، دانشی و معرفتی حوزه‌های علمیه بی اطلاع هستند و حوزه باید داشته های عظیم خود را برای آنان تبیین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز دوشنبه در دیدار با مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه کشور، اظهارکرد: امروز حوزه های علمیه از یک افق گرایی ساختارمندی برخوردار است که نیاز است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یک یا دو جلسه را برای معرفی و تبیین دستاوردهای حوزه علمیه با این وسعت دانشی و مهارتی که بیان شد، برگزار کند.

وی افزود: برای برگزاری این جلسه ابتدا اسناد مورد نظر و دستاوردهای حوزه را در سامانه برای اعضای شورا بارگذاری می کنیم و سپس در یکی دو نشست به تبیین این دستاوردها و تجربیات ارزشمندتان در طول دوران بپردازید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی و جامعه نخبگانی ما از ظرفیت ها و وسعت علمی و دانشی حوزه های علمیه بی اطلاع هستند و این نیازمند تبیین دستاوردها، نظامات دانشی و برنامه‌های راهبردی حوزه علمیه برای آنان است.

وی تصریح کرد: امروز مطالبات زیادی از حوزه های علمیه و جامعه روحانیت وجود دارد و لذا لازم است آحاد مردم و جامعه نخبگانی با برنامه ها و اقدامات عملیاتی شده این نهاد اثرگذار بیش از گذشته آشنا شوند، امروز مهمترین گمشده جامعه بشری در همین حوزه های علمیه وجوددارد که باید به نحو شایسته ای، مطرح گردد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    سلام تمام این دست آوردها باید درسامانه جامع به اطلاع جمیع حوزویان نیزگذاشته شود. واین سامانه می تواند نمایشگاه ویترین حوزه شکوهمند و وزین علمیه باشد.