دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مصطفی علماء در سی و چهارمین همایش وحدت

حوزه/ نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه گفت: قرآن با معرفی خُلق عظیم پیامبر(ص) ما را به این ثروت بی انتها که منحصر به مسلمانان است، هدایت نموده که باید مورد اقتدای همه ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، پیش از ظهر امروز در همایش وحدت که با محوریت (پیامبر اعظم (ص)؛ اتحاد ملی، حفظ ارزش ها)، در محل مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: پیامبر رحمت(ص) به عنوان عالی ترین نماد وحدت در میان جامعه مسلمانان جایگاه رفیعی دارد.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت گفت: از همه کسانی که عشق در گرو رهنمودهای پیامبر رحمت (ص) دارند و با بیان و قلم خود موجبات وحدت را فراهم می کنند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: تا نفس داریم باید خدمتگزار اسلام باشیم، چون اسلام آیین فطری و جاودانه جهان است و برای همه انسان ها برنامه دارد.

آیت الله علما با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص)، به عنوان آخرین پیامبر الهی، دین، اندیشه و دستوراتش ماندگار است، گفت: 1400 سال به رغم تمام دشمنی ها و خیره سری ها علیه حضرت، آیین الهی ایشان جاودان است، زیرا از یک قدرت، عزت و پشتوانه ای برخوردار است که او حامی رسول(ص) خود است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: قرآن به عنوان کلام الله پشتوانه دارد، چون پشتوانه و حامی داشته محور وحدت است، زیرا برای نسل انسان از ابتدا تا انتها برنامه دارد و همین می تواند مرکز ثقل برنامه های مسلمانان باشد.

وی افزود: گفتمان و دعوت رهبری حکیم که اساس و بنیاد آن هم «جهاد تبیین» است، برای حفظ و عظمت مسلمانان بوده، بر همین اساس هفته وحدت شکوفا می شود و تعالی این هفت،ه به وضوح ظهور پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: قرآن با قسم خوردن به قلم، عظمت اندیشه و آگاهی را می رساند، عظمت تبیین، ابتدا از قرآن آغاز شد و در برنامه های پیامبر اسلام(ص) گسترش یافت.

امام جمعه کرمانشاه با محکوم کردن دخالت های همیشگی آمریکا در امور ایران گفت: آمریکا با دخالت در امور ایران می خواهد، تعدادی نوجوان عزیز و معصوم را بازیچه شیطنت خود قرار دهد، لذا باید بداند این پندارهای پوچ و شیطانی نقش بر آب است و جوانان و نوجوانان عزیز ما، قوی تر از وسوسه های شیطان بزرگ هستند.

وی با دعوت از علمای استان برای ایجاد بستر های وحدت خاطر نشان ساخت: امروز نباید شیعه و سنی بگوییم، باید کلمه مسلمان را مطرح نماییم، زیرا همه ما یکی هستیم، چون پرچم اسلام یگانه است، قرآن، پیامبر اسلام(ص)، یگانه است، برای همین مطرح کردن فروعات شیعه و سنی برای دشمنی، کار اجانب است.

آیت الله علما با بیان عظمت و قداست قرآن کریم اظهار داشت: تنها کتابی که تمام واژگان و جملات مال خود خداست، فقط قرآن است، لذا با کلام الله نمی شود جنگید، همچنانکه نمی شود با توحید جنگید، آن چه حرف پیامبر(ص)، معصومین(ع) و خلفا می باشد، همه بر محور توحید و وحدت است.

وی با قدردانی از برنامه ها و موضع گیری های مقام معظم رهبری گفت: امامین انقلاب اسلامی با درایت و بصیرت منحصر به فرد کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان زمانه به سوی ساحل ترقی و پیشرفت و وحدت، هدایت کردند.

امام جمعه کرمانشاه با استناد به آیات قرآن کریم پیرامون پیامبر(ص)، تأکید کرد: قرآن خلق عظیم پیامبر(ص) را معرفی می فرماید و همین باید مورد اقتدای همه ما باشد، زیرا این ثروت عظیم فقط منحصر به مسلمانان است.

وی در پایان گفت: اساس گفتمان امامین انقلاب اسلامی بر محور وحدت استوار است و این بزرگان وحدت اسلامی، رفاقت، با هم بودن، صمیمیت و ... را همواره مورد توجه قرار داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha