دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بررسی و نقد عرفان‌های نوظهور

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در ظهور و بروز فرقه های نوظهور عواملی همچون اغراض سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی و روانشناختی دخیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، منیره فرمانی امروز در مراسم هفتگی سه شنبه های مهدوی که با حضور اساتید و طلاب خواهر در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها ارومیه با موضوع بررسی علل پیدایش فرقه های نوظهور برگزار شد، اظهار داشت: برای مقابله با فرقه های انحرافی لازم است طلاب آشنا به مباحث مغالطه بوده و اشتباه و بزرگ نمایی را در مبانی این فرقه های نوظهور بشناسند.

وی با تفکیک بین علل پیدایش فرقه های اسلامی و نوظهور؛ تعصبات قومی - قبیله ای، پیروی از اقوام و منافع مادی را از علل پیدایش فرقه های اسلامی دانست و گفت: در ظهور و بروز فرقه های نوظهور عواملی همچون اغراض سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی و روانشناختی دخیل هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان داشت: وجه مشترک عرفان های نوظهور عقل گریزی و التیام ظاهری دردهای مردم، کوشش برای متقاعد کردن مردم برای تحمل وضع موجود می باشد و این فرقه ها با حرکت ها و جاه طلبی های خود میراث های معنوی انسان ها را تباه می کنند.

وی با اشاره به اسامی تعدادی از فرقه های انحرافی گفت:این که رهبر انقلاب تاکید بر جهاد تبیین دارند، برای مقابله با این گونه جریان های انحرافی است که روز به روز سر بر می آورند و جامعه را به سمت تباهی سوق می دهند و طلاب برای مقابله با این جریانات باید به مسائل روز آشنایی و تسلط داشته باشند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha