یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ زرهانی گفت: روشنگری در جامعه ذیل اندیشه های رهبری وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، در جلسه آموزشی توجیهی کارشناسان ستاد، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز خطاب به کارشناسان فرهنگ و آموزش و مسئولین روابط عمومی ستاد به عنوان کارگزاران حوزه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گفت: آنچه در حال اتفاق است حاصل تلاش بیش از ۴ دهه استعمار برای خاموش کردن جهان اسلام است که با وجود فعالیتهای فرهنگی و اطلاع رسانی آن ناکام خواهند ماند.

سید احمد زرهانی افزود: جوامع بشری به دنبال پایان تاریخ برای بشریت و در مقابل به دنبال اندیشه جهانی واحد هستند که انتهای آن ظهور امام زمان(عج) است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: امروز دنیای غرب احساس ترس از انقلاب اسلامی ایران را دارد و به دنبال ایجاد جریان متفاوت و از بین بردن ظهور است.

وی تصریح کرد: شناخت وضع موجود و برداشت صحیح و ریشه ای و روشنگری در جامعه ذیل اندیشه های رهبری وظیفه همگانی است و در چنین حالی سکوت جایز نیست و هرکدام از اقشار جامعه با توجه به ابزاری که در دست دارند فعالیت فرهنگی را شروع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه مهم فرهنگی و آموزش و روابط عمومی نسبت به راهبرد ستاد اقامه نماز، گفت: راهبرد برنامه های اقامه نماز در افق ۵ ساله و ۲۰ ساله در استانها در حال تدوین است و این امر مهم نیازمند همکاری و همراهی کارشناسان است.

زرهانی خاطرنشان کرد: در بخش فعالیتهای آموزشی و فرهنگی با اجرای برنامه های هدف با همکاری حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدارس و خانواده ها درصدد ایجاد اندیشه جدید برای تغییر افکار باشید.

وی استفاده از اساتید مرکز تخصصی در بحث آموزش و انجام کار پژوهشی با منابع موجود و دانش روز، ارتباط با نخبگان، متفکران و اهل قلم، ارتباط با جامعه هنری و تولیدات دیجیتال و کتاب کار برای کودکان، را مسیری برای فرهنگ سازی نماز عنوان کرد.

زرهانی افزود: با توجه به رشد عقلی، عاطفی و معنوی جامعه، می بایست با استفاده از روش های نوین در حوزه نماز، تألیفات و تولیداتی در زمینه کتاب، نرم افزار، بازی و … داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با عنایت به مسئله پیوند خانه، مدرسه و مسجد، توجه ویژه به پیش دبستانی ها و دبستانها و ارتباط و جلسه با مدیران و مربیان پرورشی در راستای برنامه ریزی اجرای جشنواره ها و مسابقات، برنامه های فرهنگی مناسب تدوین شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در پایان ارتباط با رسانه ها و روابط عمومی ادارات را در جهت به نمایش گذاشتن عملکرد مطلوب ستاد اقامه نماز موثر دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha