پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پایان نامه "هدايت تكويني و تشريعي امام زمان(عج) در عصر غيبت" در همدان دفاع شد

حوزه/ طلبه سطح سه موسسه آموزش عالی حوزوی فدک از پایان نامه خود با عنوان "هدایت تکوینی و تشریعی امام زمان(عج) در عصر غیبت" در همدان دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جلسه دفاعیه پایان‌نامه سطح سه خانم مرضیه چگینی با عنوان "هدایت تکوینی و تشریعی امام زمان(عج) در عصر غیبت" در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان به راهنمایی حجت الاسلام خدامراد سلیمیان و داوری حجت الاسلام محمد علی ایزدی برگزار شد.

خانم چگینی در این دفاعیه چنین بیان داشت: در این پژوهش تلاش شده است به بررسی وجود «امام»، پرداخته شود که مصداق و مظهر کامل لطف الاهی برای مکلفان، حافظ و مجری احکام شریعت، مقتدای امت و فلسفه آفرینش است و چگونگی تحقق اهداف و آثار یاد شده از طریق امام غایب، پرسشی است که از دیر زمان مطرح بوده و از سوی پیشوایان معصوم و عالمان امامیه به آن پاسخ داده شده است. نوشتار حاضر هدایت را در دو قلمرو «تکوین» و «تشریع» مورد پژوهش قرار داده است که حفظ شریعت، هدایت باطنی، رهبری علمی و سیاسی با واسطه، عنایت های ویژه، ارتباط از طریق دعا و زیارت؛ موضوعاتی است که این نوشتار به آن‌ها پرداخته است.

وی در ادامه افزود: وجود امام زمان، هر چند ایشان از دیدگان غایب هستند، دو گونه فایده ی تکوینی و تشریعی دارد که فائده ی تشریعی وجود آن حضرت، بر سه گونه است که مهم ترین آن هدایت خلق است و مشهورترین لقب آن حضرت، یعنی «مهدی » ، بر آن دلالت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha