جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب به صورت جهادی فعالیت های مطلوبی را در زمینه های مختلف انجام داده اند، از این رو در عرصه هنری نیز خود را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در پیش همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» که به میزبانی مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد، در خصوص فعالیت های علمی، اظهار کرد: به دلیل اینکه همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» بنا است به صورت ملی برگزار شود، باید همه توان خود را برای مشارکت حوزه های علمیه به ویژه حوزه های مشهور مانند قم و مشهد و ... بگذاریم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه فعالیت منوط به اطلاع رسانی نمی شود، عنوان کرد: استان فارس باید به صورت ویژه بر روی همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» کار کند، علاوه بر اطلاع رسانی مدیران و مسئولان ذی ربط نیز باید درگیر این کار باشند، این موضوع نیاز به عنایت ویژه معاونت آموزش حوزه علمیه فارس دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح اینکه در برگزاری هرچه بهتر همایش باید از تجربه ها استفاده کرد، افزود: در گذشته دانشگاه از تجربه های حوزه در برخی بخش ها استفاده می کرده است اکنون حوزه نیز می تواند از ظرفیت تحقیق و پژوهش دانشگاه در این بخش استفاده کند؛ هرجا تجربه مفید است باید از آن استفاده کرد؛ علم در انحصار هیچ کس نیست.

به گفته امام جمعه شیراز بسیاری از نهادها و موسسات هستند که با سایر استان های کشور ارتباط دارند مانند بنیاد مهدویت و دارالاعلام که باید از ظرفیت این موسسات برای برگزاری هرچه بهتر همایش استفاده کنند، همچنین در این امر طلاب شیرازی مقیم قم نیز باید در این امر فعالیت داشته باشند.

وی در واکنش به اکران مستند «لباس کار» نیز گفت: طلاب به صورت جهادی فعالیت های مطلوبی را در زمینه های مختلف انجام داده اند، از این رو همه طلاب جهادی باید در عرصه هنری نیز خود را نشان دهند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به اهداف برگزاری همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» اشاره و بیان کرد: شیراز مرکز تعهد، عرفان، علم و ارزش های انسانی، اخلاقی و دینی است، همایش باید به گونه ای برگزار شود که کشور پس از برگزاری همایش متوجه جنبه دینی، حوزوی و مهدوی شیراز شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha