جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادداشت

حوزه/ خطاب به عبدالکریم سروش: چرا تاکنون، حتی کلمه‌ای، در تقبیح و محکومیت تحریم‌های جنایتکارانه آمریکا و دولت‌های غربی علیه زن، مرد، کودک، پیر و جوان این کشور سخنی نگفته‌ای؟! چرا آمریکا و اسرائیل را برای پناه دادن به تروریست‌های خونخوار منافقی که ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را به وحشیانه‌ترین صورت ترور کرده‌اند، مورد خطاب و عتاب قرارد نداده‌ای؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام دردشتی مدیرگروه شبهه شناسی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات، طی یادداشتی در پاسخ به یاوه گویی های عبدالکریم سروش در نامه اخیر او خطاب به مراجع عظام تقلید و علمای حوزه های علمیه، حرف های این مزدور را ناشی از آرمیدن چندین ساله در آغوش استکبار جهانی دانست.

مشروح این یادداشت را در ادامه می توانید بخوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: «ان کادوا لیفتنونک عن الذی اوحینا الیک لتفتری علینا غیره و اذاً لاتّخذوک خلیلا» (اسراء: ۷۳)

در کارخانه‌ای که ره عقل و فضل نیست/ وهم ضعیف، رأی فضولی چرا کند!

هفته‌ها و روزهای اخیر و در تب و تاب اغتشاشات گروهک‌های ضدانقلاب، تجزیه‌طلب و عوامل دشمنان کشور عزیزمان ایران، که اعتراضات بخشی از مردم را به سود اهداف و اغراض پلید خود مصادره کردند و اتفاقاتی را رقم زدند که همه مردم را دل نگران امنیت و آبروی ملی نمود، فصل دیگری از آزمون، پیش‌روی خواص جامعه، اعم از دانشگاهی، حوزوی، هنرمند، فعالان فرهنگی، کنشگران سیاسی و اجتماعی گشوده شد تا هرکدام به اندازه ظرفیت فراهم آمده، عمق عقلانیت، وجدان اخلاقی، انصاف، مهین‌دوستی و دینداری خود را در محک آزمون برنهند؛ کسانی که از سفره مردم این آب و خاک نان خورده و بر دوش آنان برآمده تا در روز حادثه و ایام فتنه و آشوب، لنگر اطمینان و آرامش‌شان باشند! خوشبختانه بسیاری از نخبگان و شخصیت‌های برجسته دینی، سیاسی، فرهنگی و هنری بر اساس تعهد اخلاقی و دینی خود رفتار کرده و در آرام‌ساختن اوضاع و تبیین حقایق رویدادها کوشیدند، اما متأسفانه برخی هم مردود شده و یا مهر مردودی تازه‌ای بر پرونده ناموفق گذشته خود ثبت کردند. طرفه آنکه اشخاص امتحان داده و مردود شده‌ای مانند عبدالکریم سروش، در هیاهوی خون و آتشی که دشمنان کشور به پا کرده و دل‌های مردم را به هراس و آشفتگی افکنده بودند، از فرصت پیش آمده بهره جسته و با تکبر و تبختر همیشگی و از موضع بالا به مراجع معظم تقلید و علمای آگاه دین نامه نگاشته و مثلا خواسته است با کلمات درشت و توهین‌آمیز و جملاتی سراسر بی‌ادبی و تزویر، برای آنان خیرخواهی کرده و ایشان را نصحیت کند که شما هم (مثل من) از قافله وطن‌فروشان و مزدوران آمریکا و اسرائیل و سعودی عقب نمانده و اعتبار و آبروی عزیز خود را، در بازار دین‌فروشی و دشمنی با دین و ملت به تاراج دهید! زهی خیال باطل!

از این فرد معلوم الحالی که سال‌ها است در دامن استکبار جهانی و آغوش آمریکای خونخوار و جنایت‌پیشه آرمیده و از دلارهای صهیونیست‌های کودک‌کش تغذیه کرده و هراز گاهی پنجه‌ای به چهره تابناک دین محمدی می‌زند، می‌پرسیم اگر تو به راستی دلسوز دین و دنیای مردم ایران و طالب بهروزی و آرامش آنانی و اگر از سر صدق و وفا برای منافع و حقوق انسان‌ها سخن می‌گویی، چرا تاکنون، حتی کلمه‌ای، در تقبیح و محکومیت تحریم‌های جنایتکارانه آمریکا و دولت‌های غربی علیه زن، مرد، کودک، پیر و جوان این کشور سخنی نگفته‌ای؟! چرا آمریکا و اسرائیل را برای پناه دادن به تروریست‌های خونخوار منافقی که ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را به وحشیانه‌ترین صورت ترور کرده‌اند، مورد خطاب و عتاب قرارد نداده‌ای؟! چرا درباره کشتن دانشمندان، سرداران پرافتخار ایران زمین، مسافران هواپیمای مسافربری بر روی خلیج فارس و دیگر جنایاتی که به دست مزدوران آمریکا و اسرائیل موضعی نگرفته و بیانیه نداده‌ای؟! چرا کلمه‌ای در دفاع از مردم مظلوم بحرین، یمن، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان بر کاغذ نگاشته‌ای؟! چرا به هزاران جنایتی که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا علیه زنان آمریکایی و سیاه‌پوستان و سرخپوستان آمریکایی انجام داده، اشاره‌ای نکرده و نمیکنی؟! همواره روی ترش و خلق تنگ و نیش قلم نامبارکت را به سوی خادمان و خیرخواهان و مجاهدان این سرزمین نشانه گرفته و در عین حال با دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم پالوده می‌خوری و نرد عشق مبازی؟! و هزاران چرای دیگر که امثال تو برای آن جز شرم و خجالت پاسخی ندارند!

خدا را شکر که عالمان این دیار مظلوم و مقتدر، در کوره حوادث آبدیده شده و کوله باری از علم، تقوا، تجربت و روشن‌بینی فراهم آورده و غمخواری مزورانه و اشک تمساحانه امثال شما را به خوبی شناخته و برای خیرخواهی سالوسانه شما پشیزی ارزش قائل نیستند. دورافتادگی از سرزمین شیران و دلاوران و محرومیت از حشر و نشر با روشن‌دلان و عارفان و عالمان الهی، شما را چنان در عالم وهم و خیال و خودبینی فرو برده که هوس دغلبازی با پیران روشن ضمیر و خرّیتان فن دین‌شناسی و مردم‌داری در مغزهای کوچکتان پروریده‌اید؟! زهی وقاحت و گستاخی! زهی خیال ناپخته و سخن ناسفته!

حوادث چهل سال اخیر در کشور عزیزمان ایران، هرروز فرصت آزمون تازه‌ای را برای همه مردم، خاصه خواص دین و سیاست و فرهنگ نو به نو پدید آورده است. این زمستان نیز بگذرد و رو سیاهی‌اش بر شما وطن‌فروشان خائن و دین ستیزان تزویرگر بماند.

امروز که همه قدرت‌های ستمگر و منافق جهان در ائتلافی شوم علیه این آب و خاک متحد شده و با همه امکانات سخت و نرم به تجزیه و نابودی آن همت گمارده‌اند، وظیفه هرایرانی خیرخواه و وطن‌دوستی است که با نادیده گرفتن سلایق و نظرات شخصی، تنها و تنها به حفظ ایران بیاندیشد و خواسته‌ها و اعتراضات خود را به گونه‌ای مطرح کند که طمع دشمن کینه‌توز را برنیافروخته و بهانه‌ای برای فشار و تحریم بیش‌تر به دشمنان ندهد. عالمان و مراجع معظم تقلید که استوانه‌های این جامعه‌اند، خود به خوبی می‌دانند که کی و کجا و چگونه سخن گفته و رفتار کنند و نیازی به خیرخواهی منافقانه و از سرتکبر امثال شما ندارند! مراجع معظم تقلید به مانند گذشته همواره ضمن ارائه نقدها و توصیه‌های خیرخواهانه و خردورزانه به مسوؤلان کشور و دفاع از حقوق مردم در برابر سوأ مدیریت‌ها و تخلفات و خیانت‌های شمار اندکی از مدیران خائن یا فرصت‌طلب، از نظام اسلامی، که برآمده از مجاهدت شهیدان و ایثارگران و مقاومت و فداکاری همه مردم ایران است، دفاع کرده و خواب پریشان دشمنان این کشور را وارونه تعبیر کرده‌اند.

در پایان، هرچند ناامیدانه به شما و امثال شما نصیحت می‌کنیم که از لجاجت و خیره سری با ملت ایران دست برداشته و از نفاق و تزویر زشت و پلشت خود دست شسته و در این سال‌های پایانی زندگی، با توبه و بازگشت به سوی ملت ایران و برای پاک کردن چرک‌هایی از گذشته تا حال بر پرونده ناموفق روشنفکری مالیده‌اید، قدمی بردارید! اگر به دنبال نان و نام بودید، آنچه میّسر بود به دست آمد و اکنون که زمانه غروب و افول طالع نامیمون شما است، به خود آمده و لختی در گذشته و حال و آینده نافرجام‌تان بیاندیشید. شاید فرجی حاصل شود!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha