سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دیدار مدیر حوزه خراسان با استاندار و نماینده ولی فقیه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بر ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی مطابق مقتضیات جامعه کنونی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، شنبه شب در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و استاندار این استان در محل مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی در بجنورد با تاکید بر ضرورت تقویت مدارس علمیه، گفت: وقتی بنا است که حوزه علمیه رشد لازم را پیدا کند و طلاب علوم دینی با دلگرمی و انگیزه بیش از پیش در جامعه ایفای نقش کنند، باید ظرفیت آن در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: می بایست برنامه های تحولی لازم در دو استان خراسان شمالی و جنوبی همانند خراسان رضوی دنبال شود که تقویت بعد آموزشی از آن جمله است.

وی فعالیت نظام آموزشی از پایه اول تا مقطع خارج را در حوزه های علمیه خراسان شمالی و جنوبی زا از برنامه های تحولی و مورد تاکید عنوان کرد که موجب رشد این حوزه ها می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان از تلاش های صورت گرفته نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه های علمیه خراسان جنوبی و شمالی که لازمه تقویت بعد علمی طلاب است، تقدیر کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اغتشاشات اخیر، از لزوم رویکردها و فعالیت های فرهنگی که مطابق مقتضیات جامعه کنونی است، گفت و توجه به آن را ضروری عنوان کرد.

وی از اهمیت فعالیت فرهنگی و تبادل نظرهای اثربخش میان حوزه و دانشگاه به ویژه در شرایط فعلی گفت و آن را از جمله کارهای مناسب دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به تأسیس مدرسه علمیه امام خامنه ای بجنورد که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان تامین گردیده است، از فعالیت این مدرسه در سطوح عالی خبر داد.

وی با بیان اینکه طلاب در شهرستان های خراسان شمالی برای ادامه تحصیل در سطوح عالی و حتی دروس خارج به بجنورد عزیمت می کنند، حضور آنان را در سطح شهرستان در بحث فرهنگی موثر و مفید دانست.

حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان اینکه تقویت حضور طلاب علوم دینی در این استان اثرگذار است، حوزه های علمیه را محرک فرهنگ دینی عنوان کرد و همدلی و همکاری میان حوزه و استانداری را در تقویت فرهنگ دینی مهم برشمرد.

در این نشست حجت الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گزارشی از وضع عمرانی مدارس استان ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha