پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از وظایف روحانیون دستگیری از جامعه است و طلاب به عنوان یاران حضرت ولیعصر(عج) با تمام وجود عاشق شهادتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه شنبه در همایش توانمندسازی اعضای شبکه تبلیغ استان اصفهان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد به جایگاه طلاب اشاره کرد و گفت: جایگاه طلبگی جایگاه بالایی است به شرطی که آن را بشناسیم و قدر آن را بدانیم.

وی به آیات ۱۲۸و ۱۲۹ سوره توبه اشاره کرد و افزود: در این آیات خداوند چهار ویژگی راجع به نبی مکرم اسلام(ص) بیان کردند« اول: لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ همانا رسولی از جنس شما برای (هدایت) شماآمد، دوم،عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ فقر و پریشانی و جهل و فلاکت شما بر او سخت می آید ، سوم، حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بر (آسایش و نجات) شما بسیار حریص و چهارم، بِالْمُؤْمِنِینَ رَئوفٌ رَحِیمٌ به مؤمنان رئوف و مهربان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهیم، باید این ویژگی‌ها را مبنای عمل خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف روحانیون دستگیری از جامعه است؛ وقتی انسان در اعتقادات یقین به خداوند ندارد چطور می تواند جامعه خود را به یقین برساند؛ طلاب به عنوان یاران حضرت ولیعصر(عج) با تمام وجود عاشق شهادتند.

همایش توانمندسازی اعضای شبکه تبلیغ استان اصفهان با موضوع «خانواده، جمعیت و تقویت مهارتهای گفتمان ساز»، با حضور ۲۰۰ نفر از روحانیون و خانواده های آنان در اردوگاه شیخ بهایی نجف آباد در برگزار شد.

روحانیت مسئول هدایتگری جامعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha