سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب

حوزه/ چاپ بیست و هفتم کتاب "تو شهید نمی شوی" به عنوان یک خبر خوب در حوزه کتاب و کتاب خوانی نشان می دهد که در صورت نگارش کتب پرمحتوا و جذاب در این راستا و البته معرفی درست آن ها تا چه حد می توان از این فرصت های ناب فرهنگی، بهره برداری لازم را به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از اتفاقات خوب فرهنگی در سال های اخیر، تجدید چاپ های متعدد کتبی است که در رابطه با شهدا، زندگی نامه و سیره آن ها نگاشته شده و روانه بازار کتاب می شود.

اخیراً نیز در رسانه ها اعلام شد که کتاب خواندنی" تو شهید نمی شوی" که به همت انتشارات راه یار درباره زندگی شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی به زیور طبع آراسته شده به چاپ بیست و هفتم رسیده و بی شک کسانی مفهوم این موضوع را بهتر درک می کنند که از نزدیک با مشکلات و گرفتاری های حوزه چاپ کتاب و ایضاً برخی موانع فرهنگی بر سر راه ترویج مطالعه، آشنا باشند.

در عین حال این مسئله نشان می دهد که اگر کتاب های پرمحتوا و در عین حال جذابی نوشته شده و به درستی در جامعه معرفی شود، عموم خانواده ها و نسل جوان با آن ها ارتباط لازم را برقرار می کنند به خصوص درباره شهدای عزیز که نام و یاد آن ها در هر زمانی توأم با برکت و حس خوشایندی است که نصیب مخاطبان همراه یار مهربان می شود.

نگارنده پیشتر هم متذکر شده بود که مخاطب ایرانی با وجود همه گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی و اشتغالات به فضای مجازی همچنان شیفته و مشتاق دریافت و مطالعه کتاب خوب است و لذا باید زمینه لازم برای ایجاد این حال خوب در اتمسفر فرهنگی جامعه از طریق انتشار چنین آثاری و نیز حمایت از تبلیغ و معرفی گسترده آن ها در جامعه فراهم گردد.

بازگردیم به منشأ همین خبر خوب و آن هم این که کتاب یادشده، مشتمل بر روایت هایی کوتاه، اما جذاب و خواندنی از احمدرضا بیضایی برادر شهید است که از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام سخن می گوید و مخاطب را گام به گام در این مراحل تا زمان عروج این شهید والامقام با خود همراه می سازد.

قهرمان این قصه که به آرمان جهانی خمینی کبیر یعنی تشکیل حکومت جهانی اسلام می‌اندیشید، مطالعات دینی و سیاسی‌اش تعطیل نمی‌شد و با زبان عربی و لهجه‌های عراقی و سوری آشنایی داشت. با آغاز جنگ در سوریه از سال ۱۳۹۰ برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آل‌الله (ع) عازم سوریه شد. او در آخرین اعزامش که دی ۱۳۹۲ بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش بی‌بازگشت است. سرانجام در ۲۹ دی ۱۳۹۲ همزمان با هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در منطقه «قاسمیه» دمشق در مقابله تروریست‌های تکفیری آرزویش یعنی شهادت در راه خدا و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) نائل می شود.

لازم به ذکر است که چاپ بیست و هفتم این‌کتاب با ۱۵۲ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha