یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نوری خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: امروز تقویت حوزه علمیه برای تداوم دینداری جامعه و فرزندان مان، امری ضروری و لازم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین نوری در مراسم افتتاح و بهره برداری مدرسه علمیه امام خامنه ای بجنورد با بیان اینکه حوزه علمیه موجب تداوم دین است، تلاش های گذشتگان بدون چشمداشت را در عرصه دینداری یادآور شد.

وی با اشاره به دشمنی ها علیه دین، تصریح کرد: حضور امام زمان (عج) نگذاشته که آنان ریشه دین و سربازی حضرت را بزنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: امروز تقویت حوزه علمیه برای تداوم دینداری جامعه و فرزندان مان، امری ضروری و لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین نوری افزود: کار فرهنگی از رسالت های حوزویان است که می بایست با ظرفیتی که وجود دارد در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در دهه های گذشته مدرسه علمیه در خراسان شمالی کم بود و حتی حوزه علمیه خواهران نداشت، به آمار امروز طلاب استان خراسان شمالی شامل هزار طلبه برادر و ۷۰۰ طلبه خواهر در حال تحصیل اشاره کرد که نشان می دهد از رشد کمّی و کیفی خوبی برخوردار بوده است.

وی به ظرفیت اساتید حوزه خراسان شمالی تا سطوح عالی نیز اشاره کرد و درس خارج را نکته ای دانست که در چند سال گذشته آغاز و رشد داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به مدارس در دست اقدام حوزه علمیه این استان، ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار و تکمیل پروژه ها، این مکان ها تا سال های آینده پاسخگوی ظرفیت تحصیلی و پذیرش جوانان خواهند بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha