جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه این آستان مقدس به میزان توان و امکانات برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد اقدام می‌کند، گفت: اشتغال‌زایی و توانمندسازی ساکنین مناطق حاشیه شهر باید از اولویت‌های برنامه‌ریزی و اهداف مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، در جلسه ستاد ساماندهی مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: حاشیه شهر مشهد همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده که با دستور معظم له ستادی در سال ۱۳۹۳ با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برای سامان بخشیدن به وضعیت این مناطق تأسیس شد، که الحمدلله این ستاد طی مدت فعالیت اقدامات بسیار خوبی را در آن مناطق انجام داده است که اگر این ستاد نبود امروز حاشیه شهر مشهد شرایط خوبی نداشت.

وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد با جمعیت بالا که بر اساس گزارش‌ها جمعیت آن حتی از چند استان کشور نیز بیشتر است، با وسعتی قابل‌توجه که کاملاً به شهر مشهد متصل بوده و با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف که عرصه فرهنگ یکی از آن‌هاست، مواجه بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: مشهد به جهت وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع)، پایتخت معنوی و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) مرکز ایران است، رفع مشکلات حاشیه این شهر به‌تنهایی از عهده هیچ سازمان، دستگاه و ارگانی در استان خراسان رضوی برنمی‌آید و نیازمند ورود دولت است.

وی افزود: الحمدلله هم‌اکنون دولتی مردمی، انقلابی و با انگیزه و مسئولانی دغدغه‌مند و پرتلاش در کشور وجود دارند، این شرایط بهترین فرصت است که از دولت برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد مطالبه و دائماً این حساسیت به آن‌ها منتقل شود؛ البته دولت هزاران مسئله دارد که یکی از مسائلش حاشیه شهر مشهد است و ما نباید توقع داشته باشیم که همه مسائل را کنار بگذارند و تنها به این موضوع بپردازند، اما انتقال حساسیت به مسئولان برای اینکه حاشیه شهر مشهد را جدی بگیرند و متفاوت با سایر مسائل به آن بنگرند، وظیفه ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی عنوان کرد: آستان قدس رضوی به میزان توان و امکانات برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد اقدام می‌کند و توزیع بسته‌های معیشتی را در این مناطق ادامه خواهد داد اما اشتغال‌زایی و توانمندسازی باید از اولویت‌ها و اهداف مسئولان باشد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز آستان قدس آمادگی کامل برای همکاری با ستاد ساماندهی مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha