یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضور میهمانان شرکت کننده در کنگره‌ امناءالرسل در عراق

حوزه/ فضلا و محققین شرکت کننده در کنگره امناءالرسل با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع عظام تقلید عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله بشیر نجفی در دیدار فضلا و اساتید حوزوی شرکت کننده در کنگره‌ امناءالرسل با قدردانی از تلاش‌های انجام شده‌ در معرفی آثار علمی علمای بزرگ، حوزه‌ علمیه نجف را برکت حرم نورانی امیرالمؤمنین علیه‌السلام دانست و گفت: علم اهل بیت از این آستان مبارک به اقصی نقاط دنیا صادر شده و می‌شود و عالمان تربیت شده‌ در این وادی نور را باید به‌ دنیا معرفی نمود.

ایشان با قدردانی از پژوهش های انجام شده در رشته‌های گوناگون در قم، توسعه گفتمان های علمی دو حوزه‌ بزرگ قم و نجف و دیگر مراکز علمی شیعی را برای وحدت‌ رویه در پرداختن به مسائل روز دنیا را یک ضرورت‌ دانستند.

حضرت آیت الله بشیر نجفی با تاکید بر موسوعه نویسی آثار علمی عالمان، این آثار را حاصل‌ سالها تتبع و تحقیق یک عالم دانسه و گفتند: با تدوین این گونه موسوعه ها آیندگان به عظمت های علمی و سیره و سنت اهل علم و دانش پی خواهند برد.

بیشتر بخوانید: موسوعه ۴۶ جلدی آیت‌الله موسوی الخرسان تقدیم این عالم ربانی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری دبیر گنگره امناءالرسل در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: هدف اصلی دبیر خانه این کنگره‌ معرفی عالمان فرهیخته شیعه و آثار علمی و سجایای اخلاقی و عرفانی و نیز سیره و سلوک آنان به جهان بیگانه از علم نافع و معنویت‌ است‌.

حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه با پاسداشت مقام علمی آیت الله موسوی الخرسان گفت: وظیفه حوزه‌ علمیه و پژوهشگران آن، معرفی این چهره های ربانی و علمی و نیز آثار آنان به مجامع علمی است‌ که‌ هم اینک نیز با وجود کهولت سن و کسالت جسمی روزی چندین ساعت مطالعه و برنامه مدون علمی دارند.

حجت‌الاسلام اسکندری با تقدیر از حمایت های معنوی آیت اله العظمی بشیر نجفی از برگزاری این کنگره‌ خواستار تعاملات علمی حوزه‌ های علمیه شیعه به ویژه نجف و قم‌ شد و خاطرنشان کرد: با توسعه تعاملات علمی ابواب جدید مسائل روز و نیز ضرورت‌ های امروز حوزه‌ های علمیه مشخص می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha