دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  هفتادمین سال درگذشت علامه بلادی بوشهری(ره)

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلادی راه اندازی و منشأ خیرات بسیار زیادی شد، گفت: مزار علامه بلادی در نجف اشرف است که نسبت به بازسازی آن اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد درگذشت علامه بلادی بوشهری(ره) شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و جمعی از مسئولین و طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این مراسم اظهار داشت: در تاریخ تشیّع، علما و شخصیت‌های بزرگی طلوع کردند که گنجینه دین و الگوی انسان تراز اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: استان بوشهر مهد بزرگان و عالمان بسیار زیادی است که در عرصه علم و تسلط بر معارف علمی در اوج تبحر و در الگو بودن، تمام معیارهای انسان متعالی را دارا بودند و اولین ویژگی که این علما داشتند این بود که با تمام وجود خود را برای دین خدا هزینه کردند.

وی یادآور شد: تاریخ عالمان دینی و روحانیت استان بوشهر نشان می‌دهد که همواره در برابر تهاجم ضد دینی استعمار و استکبار استوار ایستادگی کرده و یک قدم عقب نشینی و مصلحت اندیشی نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: در دورانی که رژیم اشغالگر قدس تشکیل شد از اولین شخصیت‌های جهان اسلام که خطر این رژیم را گوشزد کرد و پیرامون آن کتاب نوشت، علامه بلادی بود.

وی گفت: علامه بلادی یک مرجع دینی و اسوه تقوا، زهد و پارسایی، ادب، مردم داری، اخلاق و تواضع بودند و در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزید.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بصیرت، قدرت تحلیل فوق العاده، آینده نگری و شجاعت از دیگر ویژگی‌های این عالم بزرگ بود افزود: در برابر استعمارگران و فتنه‌ها با شجاعت وارد می‌شد و در مقابله با دشمنان هیچ ترس و ابایی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: علامه بلادی در مقابله با کوچک و بزرگ احترام بسیار زیادی قائل بود و در برابر ناملایمات صبورانه برخورد می‌کرد و هیچ‌گاه تسلیم استکبار نشد و نقش مهمی در عرصه سیاسی و مبارزه با متجاوزان و استعمارگران داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: مرحوم علامه سید عبدالله بلادی بوشهری در همه علوم حوزه دین، دارای صلاحیت و تبحر بودند و در فراتر از آن در ادبیات، زبان انگلیسی و تا اندازه‌ای نیز زبان عبری تسلط داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: انگلیسی‌ها بارها تلاش کردند تا ایشان را ساکت کنند ولی هرگز موفق نشدند.

امام جمعه بوشهر گفت: آیت الله بلادی شخصیت کم نظیر در عالم تشیع و حتی اسلام است و این شخصیت‌ها را که الگویی برای همه هستند باید شناخت و قدر دانست.

وی گفت: شناخت این نعمت‌ها و قدرشناسی از آنها باعث می‌شود که جامعه مسیر خود و طلاب نیز الگوهای خود را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: از برگزاری آیین‌های بزرگداشت علما استان در مدرسه علمیه تقدیر می‌کنم که باعث می‌شود شهر و مردم با تاریخ و خدمات علمای این دیار آشنا و آگاه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلادی راه اندازی و منشأ خیرات بسیار زیادی شد، گفت: مزار علامه بلادی در نجف اشرف است که نسبت به بازسازی آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha