دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه علمیه فاطمیه نقده

حوزه/ رضاوندی به ویژگی های دوران جوانی اشاره کرد و گفت: ذهن پاک و آماده جوانان یکی از عواملی است که دشمن بر روی آن ها سرمایه گذاری می‌کند و جوانان را مورد اهداف شوم خود قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرحمت رضاوندی امروز در نشست اخلاقی تربیتی که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرستان نقده برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی های دوران جوانی انسان را برای رسیدن به بندگی خداوند و هدایت الهی کمک می کند.

وی در ادامه پذیرفتن آسان و سریع را یکی از ویژگی های دوران جوانی عنوان کرد و گفت: در دوران جوانی به دلیل این که قلب انسان رقیق است حقایق و معارف را زودتر می پذیرد و این امر هم در تاریخ اثبات شده است و افرادی مثل ابوجهل، ابولهب و ... علی‌رغم یقین به معارف اسلام، سخنان نبی اکرم را نپذیرفتند و بر عکس آنها جوانان از اولین افرادی بودند که به پیامبر اکرم ایمان آوردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: ذهن پاک و آماده جوانان یکی از عواملی است که دشمن بر روی آن ها سرمایه گذاری می کند و جوانان را مورد اهداف شوم خود قرار می دهد و این وظیفه ما طلاب را سنگین تر می کند و طلاب وظیفه دارند ضمن خودسازی برای جوانان و نوجوانان این مملکت هم برنامه ریزی کنند.

وی فضیلت و کمال طلبی را یکی دیگر از خصوصیات جوانان دانست و افزود: اگر فضیلتی در جامعه باشد جوانان به دنبال کسب آن خواهند رفت و لذا لازم است فضایل تربیتی و اسلامی برای جوانان به طور صحیح تبیین شود و این حاصل نمی شود مگر با مطالعه دقیق حقایق اسلام و بالا بردن درک و شعور جامعه و تقویت ایمان در جامعه بسیاری از توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

رضاوندی عشق به عبادت و بندگی را چهارمین خصوصیت دوران جوانی دانست و گفت: باید از دوران جوانی برای بندگی و عبادت خداوند متعال استفاده کرد و طلاب عزیز جوان هستند و این خصوصیات در آن ها نیز وجود دارد و باید از این ویژگی ها در جهت تقویت ایمان و باور دینی و تاثیرگذاشتن بر دیگران استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha