یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای سلامت و بهداری رزم استان قم

حوزه/ پیشکسوت عرصه بهداری رزم سال های دفاع مقدس بر لزوم تبیین رسانه ای حماسه و از خودگذشتگی شهدای عرصه بهداشت و درمان کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار نصرالله فتحیان طی سخنانی در یادواره شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم استان قم که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به این که آدمی تا وقتی که سلامتی خود را در معرض تهدید نبیند، به خوبی قدردان آن نیست، اظهار داشت: در دوران رژیم پهلوی، شاخص امید به زندگی که ارتباط بسیاری با بحث سلامت و مسایل پزشکی دارد، ۵۲ سال بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این رقم در خصوص زنان به بالای ۷۰ سال و در بین مردان به بالای ۶۰ سال رسیده است.

وی همچنین با اشاره به توفیقات بچه های بهداری رزم در دوران جنگ تحمیلی افزود: با وجود تحریم ها و فشار بی‌امان دشمنان شرق و غرب عالم، ما در دوران دفاع مقدس به یاری حق تعالی موفق شدیم که با حداقل امکانات جان مجروحان را نجات دهیم و بر اساس آمار در آن سال ها به وضعیت بیش از یک میلیون مجروح رسیدگی شد.

فتحیان با بیان این که در صورت نداشتن امنیت هیچ‌یک از شاخص‌های دنیا قابل‌دسترسی نیست، تصریح کرد: شهدای عزیز ما از جمله در عرصه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت در جای‌جای خاک کشورمان خوش درخشیده اند و باید رشادت و حماسه آن عزیزان به خوبی در رسانه ها تبیین شود.

وی با اشاره به پای کار بودن مردم و جوانان جهادی در دوران همه گیری ویروس کرونا، ابراز داشت: مدافعان سلامت علی‌رغم دشمنی‌های سرسخت توانستند از آن آزمون دشوار، سربلند بیرون بیایند و قدردانی مقام معظم رهبری از کادر درمان و سلامت کشور، حاکی از سربلند شدن حوزه سلامت در زمان کرونا بود.

گفتنی است: در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تعدادی پیشکسوت بهداری رزم و دو خانواده مدافع سلامت قم تجلیل به عمل آمد، ضمن آن که از کتاب "امدادگران آسمانی " شامل معرفی شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    کاش برای شهدا کاری بشه ، برای شناساندن راه و‌مرام آنها برای حفط اثار انها برای الگو برداری از انها برای عمل به وصیت انها اگر چه این یادواره ها خوب است ولی باید جامعه هدف که جوانها باشند حضور داشته باشمد و از شهدا گفته شود کلی گویی و تعارفات و ... فایده ندارد باید محفل دور همی و صمیمی از یاد کردن شهدا بیان خاطره ها خصوصیان اخلاقی عبادی گذشت و فداکاری همه شهدا باشد حتی شهدای معمولی نه فقط فرمانده هامثل راننده امبولانس ها امدادگر ها و ... باید زندگی و محیط کار عجین شود با الگو گیری از شهدا از کارهای کلیشه ای ، تعارفی ، بریز و بپاش ، خیرمقدم گویی و ... پرهیز شود برای گفتن از شهدا باید اول مثل شهدا فکر کرد بعد عمل کرد بعد تبلیغ کرد