دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هیئت علمای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام عباسعلی پور گفت: اگر عُلقه ما از روایات منقطع شود نمی توانیم اسلام حقیقی را به مردم تبیین کنیم و اگر اسلام حداقلی به جامعه عرضه شود حجاب، عفاف، دین و سیاست در آن جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور، شامگاه چهارشنبه در مراسم هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه، برگزار شد، اظهار داشت: مالک اشتر نخعی از شخصیت‌هایی است که شایستگی سرمشق شدن و الگو بودن برای مؤمنان را دارد و وی از اصحاب و یاران نزدیک امام علی(ع) است که مقام علمی، اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی او زبانزد عام و خاصّ بود و حضور او در میدان‌های نبرد و صحنه‌های سیاسی و نظامی، مایه خشنودی علی بن ابی‌طالب(ع) و لشکر اسلام و سبب نگرانی و ترس و اضطراب دشمنان بود.

وی افزود: نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر، نامه به یک فرد معمولی نیست، چرا که با وجود افراد متعدد در کنار امیرالمؤمنین مالک دارای وسعت معنوی و دنیوی عظیمی بود و حضرت در ابتدای این نامه می فرماید؛ من بنده‌ای از بندگان خدا را به سوی شما فرستادم که در روزهای وحشت نمی‌خوابد و در لحظه‌های ترس از دشمن روی نمی‌گرداند، بر بدکاران از شعله‌های آتش تندتر است، شمشیری از شمشیرهای خداست، که نه تیزی آن کُند می‌شود، و نه ضربت آن بی‌اثر است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: این بند از نامه حضرت بسیار مهم و قابل بحث می باشد و بسیاری از افراد در ایام ویژه خواب هستند و حرفی نمی زنند و باید خواص جامعه از مالک اشتر نخعی الگو و سرمشق بگیرند و در نامه ای حضرت به مالک مطالبی شامل مدیریت جامعه، اخلاق زمامداری و ... را که خلاصه ای از اسلام واقعی است بیان می کنند و ما باید با این نامه مانوس شده و آن را به مردم تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: وقتی خبر شهادت مالک به امام علی علیه السلام رسید حضرت فرمود: مالک روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا نمود و به دیدار پروردگارش شتافت، خدا مالک را بیامرزد! اگر کوه می بود، قلّه ای دست نیافتنی و دور و بلند می نمود! و اگر سنگ می بود، صخره ای سخت می نمود!.

حجت الاسلام عباسعلی پور گفت: اگر عُلقه ما از روایات منقطع شود نمی توانیم اسلام حقیقی را به مردم تبیین کنیم و اگر اسلام حداقلی به جامعه عرضه شود حجاب، عفاف، دین و سیاست در آن جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: خداوند متکفل نصرت کسانی است که پروردگار عالم را یاری کنند و برنامه دشمن با ایجاد داعش این بود که در سوریه مقبره حضرت زینب و در کربلا و نجف مقبره های سیدالشهدا و امام علی علیه السلام را با خاک یکسان کنند و داعش با قبر سیده زینب (س) ۵۰۰ متر فاصله داشت و جوانان ایران رفتند و ناموس امیرالمؤمنین را از دست داعش نجات داد و اهل بیت به هیچ کسی بدهکار نمی ماند و بر همین اساس ملت ایران را نصرت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی عنوان کرد: باید به مردم تبیین کنیم که حامیان داعش، امروز به حمایت تمام قد از اغتشاشات و رهبران این جریان روی آوردند و مداح امام حسین، عزادار و شیعه سیدالشهدا نمی تواند این مسائل را بداند و سکوت کند و اگر حواسمان جمع نباشد در دام دشمن گرفتار شده و سر از اردوگاه معاویه در خواهیم آورد.

وی با بیان این که چون جوانان ایرانی اسلام را در مقابل کفر یاری کرده اند، وعده الهی بر نصرت ملت ایران قطعی است، گفت: اربعین و تجمعاتی که برای نصرت دین و اسلام در کشور و ممالک اسلامی اتفاق می افتد به برکت جمهوری اسلامی است و کسانی که با انقلاب همراه هستند در کشتی نجات سیدالشهدا قرار دارند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha