یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام اژه ای

حوزه/ نشست اخلاقی ویژه اساتید مدرسه علمیه فاطمه محدّثه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی اژه‌ای، عضوء هیئت امناء مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه اصفهان، در نشست اساتید با استناد به آیه ۳۳ سوره توبه «هوَ اَلذِی اَرسَلَ رَسُولَه بِالهُدی و دِینِ الحَقِ لِیُظهِرَه عَلی الدِینِ کُلِه و لَو کَرِهَ المُشرِکُون» به استیلاء دین اسلام بر تمامی ادیان اشاره کرد و گفت: خداوند دین را برای هدایت انسان‌ها فرستاد و قوانین خود را از این طریق به مردم ابلاغ فرمود. قوانین الهی علاوه بر آنکه ثابت و لایتغیر بوده و با گذشت زمان کهنه و فرسوده نمی‌شود، بلکه به گونه ای است که برای همه زمان‌ها و همه مکان‌ها نازل شده است، اما متأسفانه امروزه مسائل دینی با تبلیغات سوء دشمن، در جامعه کمرنگ شده و باعث رویگردانی برخی از جوانان از این مسائل اساسی شده است.

عضو هیئت امناء مدرسه‌ی علمیه‌ حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها با اشاره به جایگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در جهان خلقت، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم جلوه ی کمال مخلوق است. در قرآن اعتقاد به نبوت در کنار اعتقاد به توحید قرار گرفته و محبت به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم هم ردیف محبت به خداوند قرار داده شده است. به همین جهت، خداوند متعال، حق شفاعت را در اختیار ایشان قرار داده است.

وی در ادامه افزود: حق شفاعت برای پیامبر گرامی اسلام(ص) و ذوات مقدس معصومین علیهم‌السلام، ملزوماتی دارد که یکی از آن ملزومات، داشتن آگاهی و اشراف و نظارت بر اعمال انسان ها است، بنابراین با وجود چنین ناظران بلند مرتبه و عظیم الشانی ما باید همواره مراقبت در اعمال و داشتن تقوای الهی را سرلوحه ی زندگی مان قرار دهیم. به عنوان مثال یکی از مصادیق تقوا، تقوای لسان و گفتار است که رعایت آن در خواص جامعه و مسئولین بیش از مردم عادی احساس می‌شود، زیرا دشمن سخنان آنها را دستاویزی برای نیات شوم خود قرار داده و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده سیاسی می نماید.

اژه ای با برشمردن برخی ویژگی های حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع سطح دو بی‌نیاز از اساتید آقا هستند و این اتفاق بسیار مبارکی است که خواهران حوزوی به مدارج بالای علمی و درجه استادی نائل آمدند. در گذشته افراد انگشت شماری همانند بانو مجتهده امین توانمندی لازم برای انتقال علوم دینی به بانوان را داشتند، اما در حال حاضر بستری فراهم شده است که در حوزه‌های علمیه خواهران اساتیدی از جنس طلبه های خانم تجربه‌ی هزار ساله ی حوزه های علمیه را به بانوان طلبه منتقل کنند و این به برکت وجود نظام و حکومت اسلامی ایران است.

وی در پایان با بیان وظیفه‌ی خطیر اساتید در تربیت طلاب، خاطرنشان کرد: ما به عنوان اساتید سه وظیفه‌ی مهم در قبال طلاب بر عهده داریم: اولین وظیفه اینکه وضعیت موجود برنامه ها و کتب آموزشی را ارزیابی کرده و در صورت وجود نقایص و نقطه ضعف ها برای رفع آن پیگیری نماییم، دومین وظیفه شناسایی نقاط قوت مدارس است تا از طریق آن بازدهی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در طول سالیان متمادی مشخص شود و در نهایت وظیفه ی دیگر اینکه بررسی و رصد نماییم رفع نقاط ضعف کدام قسمت از جامعه برعهده ی ماست و چگونه می‌توانیم آن را حل نماییم تا إن شاءالله با انجام رسالت خویش جامعه ی اسلامی را به سمت اصلاح و پیشرفت سوق دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha