دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: اثر پیدایش حوزه اموی که دین را در خدمت دربار فاسد قرار داد چیزی جز تربیت عالمان شهرت طلب و فاسد و دوری هرچه بیشتر جامعه از معارف الهی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی صبح امروز در پیش نشست همایش استانی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر جایگاه حوزه علمیه موثر در روند تحولات جامعه مطرح کرد: حوادث ناگوار زمان امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار(ع) اثر تعطیلی حوزه علمیه نبوی بود که به حکم آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه در جامعه باید تأسیس می شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر افزود: اثر پیدایش حوزه اموی که دین را در خدمت دربار فاسد قرار داد چیزی جز تربیت عالمان شهرت طلب و فاسد و دوری هرچه بیشتر جامعه از معارف الهی نبود.

وی بیان کرد: خداوند متعال فرصت تحصیل و بعد تبلیغ در حوزه علمیه را به ما ارزانی داشته قطعا شکر این نعمت، عمل حداکثری به وظایف طلبگی است.

اسماعیلی با بیان اینکه کسانی که از اول خلقت در راه خدا و معارف دین مجاهدت کرده اند به مثابه یک ستون فقرات عمل می کنند، گفت: از خصوصیات دین اسلام این است که آخرین دین الهی است و باید انسان هایی در این دین و در این سلسله به رشد و تکامل برسند تا دین الهی باقی بماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: اهل بیت علیهم السلام با هجرت هایی که انجام دادند تاریخ را مهندسی کردند مانند هجرت امام رضا علیه السلام به مرو و خراسان و یا هجرت حضرت زینب کبری سلام الله علیها به کوفه و شام و همین طور سایر اهل بیت(ع) به کاظمین، سامرا و..

وی افزود: این هجرت ها مهندسی تاریخ به دست اهل بیت(ع) است و هندسه ای که این بزرگواران طراحی کرده اند هم اکنون ما جزئی از آن قرار گرفته ایم و خدا این توفیق را به ما داده که در یک منطقه و یک برهه ای از تاریخ این وظیفه را بر عهده بگیریم، لذا باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha