جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجمع

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ابلاغ، بیان، تبیین، تبلیغ و ترویج دین با در نظر گرفتن مقتضیات زمان از مسئولیت‌های خطیر حوزه های علمیه و طلاب وظیفه شناس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، نشست مشترک نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان مقیم مقدس قم با حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان رسالت طلبگی و روحانیت در خصوص ارائه نگرش ها، قوانین و فرهنگ دینی به عموم مردم گفت: طلاب و روحانیون مرزبانان اعتقادی و نگهبانان اصول دین در نظر و عمل و در خط مقدم جبهه فرهنگی و اعتقادی و انقلاب قرار دارند

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه های علمیه تربیت روحانیون با سواد، متبحر و آگاه به امور تربیتی و اجتماعی است، افزود: طلاب و روحانیون باید با بهره گیری از توان علمی کافی و بدور از انفعال و سستی ضمن انجام رسالت طلبگی بتوانند با نسل جوان نیز ارتباط برقرار نمایند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حوزه تنها یک مرکز علمی و آموزشی نیست، خاطر نشان کرد: حوزه هویتی چند بُعدی دارد و دارای رسالت و اهدافی در ابعاد مختلف است که باید طلاب و روحانیون بتوانندبا همت جهادی در راستای اهداف گوناگون حوزه تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه مراکزی راهبر، راهبردی، تهذیبی، تحقیقی، تعلیمی، ترویجی و گاه حتی اجرایی هستند، اظهار داشت: ابلاغ، بیان، تبیین، تبلیغ و ترویج دین با در نظر گرفتن مقتضیات زمان از مسئولیتهای خطیر حوزه های علمیه و طلاب وظیفه شناس است.

وی در ادامه با تأکید بر مسئله جهاد تبیین بعنوان یک فریضه واجب برای طلاب و روحانیون عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با موسسات دینی و فرهنگی در استان، آمادگی لازم برای حضور و بهره‌مندی از اساتید حوزه و دانشگاه در راستای تشکیل نشست‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در لرستان وجود دارد.

در این نشست اعضای مجمع نمایندگان طلاب لرستانی مقیم قم، دیدگاه ها و نظریات خود را پیرامون حضور تبلیغی و تبیینی روحانیون و اساتید لرستانی مطرح و از پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان لرستان استقبال کردند.

در پایان نشست، با توجه به وجود روحانیون و اساتید لرستانی متبحر در علوم اسلامی و دانش های مورد نیازِ نسل جوان، مصوب شد مجمع نمایندگان طلاب لرستانی مقیم قم پس از تبادل نظر با صاحب نظران در یک برنامه جامع و مشترک با همکاری موسسات فرهنگی، دینی و آموزشی در استان لرستان، حضور تبلیغی و تبیینی روحانیون و اساتید لرستانی مقیم قم عملیاتی و اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha