شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجلاسیه مدیران گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، با توجه به هجوم شبهات دشمنان علیه دین، برگزاری دوره‌های روشنگری را یکی از ضرورت‌های طلاب دانست و افزود: یکی از اهداف حوزه‌های علمیه عینیت بخشیدن به دین و تشکیل حکومت دینی مبتنی بر اصل امامت در دوره غیبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در جمع مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران گلستان با اشاره به فرازی از دعای صحیفه سجادیه و کلامی از آیت الله جوادی آملی بیان کرد: همگان باید قرآن را امام خود قرار دهند و قرآنی زندگی کنند که لازمه این کار طیب و طاهربودن انسان است تا کلامش در جامعه اثرگذار باشد.

وی گفت: طلاب و روحانیون باید در پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، با توجه به هجوم شبهات دشمنان علیه دین، برگزاری دوره‌های روشنگری را یکی از ضرورت‌های طلاب دانست و افزود: یکی از اهداف حوزه‌های علمیه عینیت بخشیدن به دین و تشکیل حکومت دینی مبتنی بر اصل امامت در دوره غیبت است.

خانم حسینی واعظ خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حوزه، تحقق حاکمیت الله و عبودیت واقعی است، زیرا اسلام دینی جامع و کامل است که در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قضائی و حقوقی و ... قانون و برنامه مشخص و دقیق دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ویژگی‌هایی دارد که با سایر نهادهای مشابه علمی و آموزشی متمایز است، به برخی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، جاذبه معنوی آن‌ است؛ فضای حاکم بر حوزه‌های علمیه، اخلاص و معنویت و تقوای الهی است که مهم‌ترین شرط موفقیت، رشد و بالندگی در حوزه علمیه است؛ به همین دلیل مردم جامعه با اشتیاق و جدیت، به دنبال دستورات دینی آنها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، رابطه متقابل و صمیمی مردم و حوزه‌های علمیه و اتکای آن‌ها به یکدیگر، حاکمیت زهد، قناعت، پرهیز از تجمل‌گرایی و اسراف بر حوزه‌های علمیه، انعطاف‌پذیری حوزه‌ها در زمینه امکان تحصیل اقشار مختلف، تقارن تعلیم و تعلم و عدم محدودیت زمانی برای تحصیل را از دیگر ویژگی‌های حوزه‌های علمیه دانست.

خانم حسینی واعظ ابراز کرد: حوزه‌های علمیه علاوه بر عقل، فهم و ذهن طلاب، به دل و نفس طلبه نیز توجه دارند و در دنیای امروز مدیریت حوزه کار بسیار سختی بوده و نیازمند صبر و سعه صدر است.

وی در ادامه این نشست، به بیان برخی مسائل و آسیب‌های کاری پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha