دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1049840
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
تصاویر/ همایش جهاد تبیین در ارومیه

حوزه / امام جمعه ارومیه با بیان اینکه وحدت یکی از عبرت های حاصل از سختی هاست و ما وظیفه داریم که در مقابل دشمنان وحدت داشته و هم رأی باشیم، گفت: علما باید در مقابل دشمنان وحدت داشته و با هم‌رأیی مقابل دشمنان بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در همایش جهاد تبیین ویژه اساتید، روحانیون، مبلغین و طلاب با محوریت آشوب‌های اخیر با اشاره اینکه انسان در دنیا همواره در زحمت و آزمایش است، اظهار داشت: دنیا محل راحتی، آرامش و آسایش نیست و خداوند در قرآن کریم به این مسئله تأکید کرده که انسان را در زحمت آفریده است.

وی افزود: همچنین خداوند می‌فرماید انسان فکر می‌کند همین که گفت ایمان آورده امتحان نخواهد شد، بلکه انسان مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود چه کسی واقعا ایمان آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر لزوم عبرت گیری از سختی‌ها، گفت: اگر انسان از سختی‌ها عبرت نگیرد دچار غفلت خواهد شد.

وی ادامه داد: عبرت نیز این است که انسان ظرفیت خود را در سختی‌ها بیشتر کند تا در حوادث آینده بتواند مقاومت نماید.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه وحدت یکی از عبرت‌های حاصل از سختی‌هاست و ما وظیفه داریم که در مقابل دشمنان وحدت داشته و هم رای باشیم، گفت: علما باید در مقابل دشمنان وحدت داشته و با هم رأیی مقابل آنها ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی لازمه اجتماع و وحدت را تقوا بیان کرد و یادآور شد: این اجتماع و وحدت باید بر پایه تقوا باشد، اگر اتحاد بر پایه تقوا شکل گرفت، اختلاف ایجاد نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر محور وحدت، تقوا باشد، انسان مسئولیت پذیر خواهد شد، اما اگر وحدت برای خودخواهی شکل گرفت، با جزیی‌ترین اختلافات، اتحاد از بین می‌رود.

راه شکست دشمنان، وحدت است

راه شکست دشمنان، وحدت است

راه شکست دشمنان، وحدت است

راه شکست دشمنان، وحدت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha