دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نقده

حوزه/ رضاوندی گفت: فاصله هایی که در زندگی به وجود می آید نتیجه عدم توجه به سفارشات دینی و زندگی حضرات معصومین (ع) و خود برتر بینی که در اثر تجملات به وجود می آید، می باشد و باید سعی کنیم دست همدیگر را در زندگی بگیریم و به هم کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرحمت رضاوندی امروز در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه فاطمیه نقده برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) اسوه و الگوی اخلاقی جامعه اسلامی است و از بارزترین خصوصیات نبی مکرم اسلام داشتن حیا و تواضع بود، به گونه ای که کارهایشان را به دیگران نمی سپردند و خود به انجام آن اقدام می کردند.

وی خوش مشرب بودن، داشتن نظم و نظافت در امور زندگی و تقدم در سلام دادن را از دیگر خصوصیات نبی مکرم اسلام عنوان کرد و گفت: زندگی پیامبر اکرم از روی اعتدال بود و حضرت بسیار میهمان نواز بودند و تمام برخوردارها و رفتارهای ایشان برگرفته از وحی و آیات قرآنی بود و باید طلاب اخلاق پیامبر اکرم را در زندگی خود پیاده کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه نقده تصریح کرد: تواضع یکی از مهم ترین خصوصیات پیامبر بود و ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم و در زندگی دچار عجب و تکبر نشویم و نباید خیال کنیم اگر کارهایمان را خودمان انجام دهیم برای ما کسر شأن خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از مباحثی که متأسفانه در جامعه ترویج یافته چشم و هم چشمی است و باید تلاش کنیم این رسم غلط را با دوری از تجملات و ساده زیستی در زندگی، از بین بریم و به جای آن اخلاق و خصوصیات نبی مکرم اسلام را جایگزین کنیم که برخوردشان با میهمان، همسایه و دوستان و اطرافیان از روی عطوفت و مهربانی بود.

رضاوندی عنوان کرد: فاصله هایی که در زندگی به وجود می آید نتیجه عدم توجه به سفارشات دینی و زندگی حضرات معصومین (ع) و خود برتر بینی که در در اثر تجملات به وجود می آید، می باشد و باید سعی کنیم دست همدیگر را در زندگی بگیریم و به هم کمک کنیم.

وی در پایان گفت: یاری کردن مومنین در مشکلات، برخوردهای عاطفی با مردم، تقویت بنیان های خانواده و دوری از تفرق و تمسک به وحدت از مهم ترین سفارشان انبیاء و حضرات معصومین (ع) می باشد و باید این مباحث براتی مردم نیز تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha