پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
دیدار اعضای دبیرخانه و اعضای کمیته علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت با آیت‌الله اعرافی

حوزه/ در همایش بین‌المللی فقه و تربیت؛ جریان‌شناسی مطالعات فقه تربیت، آسیب‌شناسی و آینده پژوهشی و ظرفیت‌های تربیتی فقه و نقش آن در اهداف، مراحل، روش‌ها، عوامل و موانع تربیت بررسی می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح، در دیدار اعضای دبیرخانه و اعضای کمیته علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت با آیت‌الله اعرافی، این همایش بین‌المللی را یکی از جدیدترین رویکردهای پژوهشی نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان توصیف کرد.

مسئول دبیرخانه همایش بین المللی فقه و تربیت در ادامه به فرازهای مختلف ارتباط فقه و تربیت اشاره کرد و با بیان این که تاکنون ۱۳۶ مقاله به این دبیرخانه همایش فقه و تربیت ارائه شده است، اظهار داشت: با مشارکت مراکز آموزشی پژوهشی حوزوی و دانشگاهی، تاکنون ۱۰ پیش‌نشست علمی برگزار و کارگاه‌های روش پژوهش تخصصی در عرصه فقه و علوم تربیتی برپا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح گزارشی از تشکل ۲۰ جلسه کمیته علمی و محتوایی همایش بین‌المللی فقه و تربیت ارائه کرد و یادآور شد: ۲۰ نهاد و مجموعه حوزوی و دانشگاهی در فرایند برگزاری همایش بین‌المللی فقه و تربیت همکاری داشته، مقالات برتر این همایش در ISC ارائه خواهد شد.

وی پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه التربیة را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: در همایش بین‌المللی فقه و تربیت؛ جریان‌شناسی مطالعات فقه تربیت، آسیب‌شناسی و آینده پژوهشی و ظرفیت‌های تربیتی فقه و نقش آن در اهداف، مراحل، روش‌ها، عوامل و موانع تربیت بررسی می‌گردد.

نماینده جامعةالمصطفی العالمیة تعامل فقه و تربیت را از دیگر بخش‌های این همایش بین‌المللی توصیف کرد و با بیان این که ساحت‌های مختلف فقه تربیت در عرصه‌های اخلاقی، سیاسی، خانوادگی، اقتصادی، عاطفی، جنسی و جسمانی و... احصا و بررسی خواهد شد.

وی ارائه تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقه را از دیگر بخش‌های همایش بین‌المللی فقه و تربیت عنوان کرد و اظهار داشت: حجاب و پوشش، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، حکومت و ولایت‌فقیه، خمس و زکات، ازدواج و طلاق و ... از جمله محورهای این بخش از همایش هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که همایش بین‌المللی فقه و تربیت ۳ ماه دیگر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، اظهار داشت: باتوجه‌به نظریه‌پردازی‌های ارزشمند آیت‌الله اعرافی در عرصه فقه التربیة از ایشان دعوت می‌شود تا ضمن حضور در این همایش بین‌المللی، به‌عنوان سخنران اصلی روز برگزاری همایش به بیان نکته نظرات و دیدگاه‌های نظریه‌پردازانه عرصه فقه و تربیت بپردازید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha