دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد مختاری

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر انقلاب اسلامی صدمه ببیند، ایران تکه تکه خواهد شد و هر تکه را پیش یکی از خائنین وحشی وطن می‌اندازند تا بتوانند ایران و منابع آن را چپاول کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) این شهر اقامه شد، گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی، قوه قضائیه و بسیج که تاکنون صبورانه عمل کردند برای اینکه بیگناهی کشته نشود، خودشان شهید دادند. اما با حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز که به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان انجامید، حجت تمام شد و باید با قدرت، صلابت، عزت و یاری خداوند با همت و حمایت این مردم به صحنه بیایند و ریشه‌های فتنه را قطع کنند و اجازه ندهند خانواده‌هایی هر روز داغدار شوند.

خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: فتنه‌گران و اربابان خود نمی‌توانند بتازند و باید بدانند که نخواهند توانست به جان و مال مردم تعرض کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات و حوادث اخیر جان، مال، ناموس، امنیت و یکپارچگی ایران عزیز را هدف گرفته است گفت: از همین رو شاهد وحشیانه‌ترین جنایت در حرم احمد بن موسی (ع) بودیم، اما دشمن بداند که ما از شهادت نمی‌ترسیم.

حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه ملت ایران از شهادت نمی‌ترسد بلکه از جهالت بیم دارد، افزود: ما از مزدوران آل سعود و آمریکا انتظاری جز این جنایت نداریم، زیرا آنها دچار فرهنگ مادی هستند و از چنین فرهنگی جز کودک‌کشی، مظلوم‌کشی، قتل و غارت مردم بیگناه انتظاری نمی‌رود.

وی اظهار کرد: دشمنان با فرهنگ مادی، قدرت‌طلبی و دنیاطلبی در مرحله اول به دنبال فریب و تطمیع در جنگ نرم هستند و اگر نتوانستند ملت را تسلیم کنند دست به قتل، غارت و جنایت می‌زنند تا بتوانند ملت‌ها را تسخیر کنند، البته ۴۰ سال است که نتوانسته‌اند این ملت قرآنی را از پای درآورند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: زمانی که هیچ نداشتیم انقلاب مان را در مقابل همه ابهت پوشالی شرق و غرب به پیروزی رساندیم و از جنگ هشت ساله و فتنه‌های داخلی ۷۸ و ۸۸ عبور کردیم لذا امروز یک کشور قدرتمند هستیم.

وی افزود: با توسل به فرهنگ ناب توحیدی در صحنه‌های مختلف فتنه‌ها را شکست دادیم، لذا اکنون قدرتمندتر از گذشته هستیم و ایران امروز با ایران اول انقلاب قابل مقایسه نیست، زیرا تفکر ناب توحیدی بر تفکر پوشالی غرب غالب است.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: این همه خیر و برکت، عزت و پیشرفت همه از برکات انقلاب اسلامی است، لذا باید تا ظهور امام عصر (عج) پای انقلاب اسلامی، اسلام و خون شهدا تا آخرین نفس بیاستیم و تابع ولایت فقیه باشیم.

وی افزود: وظیفه ما امروز و در شرایط فعلی کشور اتحاد، انسجام و یکپارچگی با محوریت فرهنگ ناب قرآن و اهل بیت (ع) زیر پرچم ولایت فقیه است و نهادهای فرهنگی، اساتید حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش باید تلاش کنند فرهنگ ناب توحیدی را با برکات فراوان دنیا و آخرت برای دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جدید تبیین کنند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به لزوم تبیین باطن فرهنگ مادی برای مردم تاکید کرد: عموم مردم باید پیوسته از اسلام، انقلاب و مسئولان دلسوز دفاع کرده و جلوی دروغ‌پراکنی‌های دشمن را در فضای مجازی بگیرند.

وی گفت: اقشار مختلف مردم موظف هستند با اظهار نظر صحیح اجازه ندهند دشمن شبهه‌افکنی و در جامعه موج‌سواری کند.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اهداف دشمن در جنگ رسانه‌ای افزود: دشمن با امپراطوری و غول رسانه‌ای که در اختیار دارد، پیوسته دروغ‌پردازی می‌کند لذا به دنبال ترویج دروغ و تحریف حقایق است.

وی اظهار کرد: دشمن به خصوص نسل جوان را فریب می‌دهد و این گونه وانمود می‌کند که اوضاع زمان طاغوت خوب بود و با انقلاب مردم دچار بدبختی شدند، لذا تلاش دارند این گونه جلوه دهند که اگر نظام برچیده شود، همه مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: گذشته بر همه معلوم است که چطور گرفتار رژیم طاغوت بودیم و ضد دیانت ما عمل می‌شد، به طوری که عزتی نداشتیم و از نظر پیشرفت اقتصاد و مسایل مادی اکثر مردم گرفتار و از حداقل‌ها محروم بودند چون فساد سیستماتیک بر کشور حاکم بود.

وی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی صدمه ببیند، ایران تکه تکه خواهد شد و هر تکه را پیش یکی از سگ‌های وحشی خائن وطن می‌اندازند تا بتوانند ایران و منابع آن را چپاول کنند، لذا دشمن، دین و عزت مردم را لگدمال خواهد کرد و آشوبی خواهد شد که قابل جمع شدن نیست.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: کشور در شرایط فعلی بیش از گذشته نیاز به اتحاد و انسجام اجتماعی دارد. گذشته ایران بسیار سیاه بود و آینده هم بدون انقلاب اسلامی که به خواست مردم پیروز شد، سیاه‌تر از گذشته خواهد بود.

وی گفت: علیرغم ضعف‌ها و مشکلات اما در سخت‌ترین زمان‌ها با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیستیم و باید به انقلاب اسلامی افتخار کنیم، از همین رو مصمم‌تر از گذشته این راه را ادامه دهیم و به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند باشیم تا هرگز دشمنان اجازه تجاوز نداشته باشند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: همچنان که قوای سه‌گانه با اتحاد و همدلی مشغول خدمت هستند مسئولان رده‌های مختلف هم باید تلاش کنند تا اعتماد از دست رفته در جامعه بازسازی شود.

امروز همزمان با سراسر کشور و استان خراسان جنوبی بعد از نماز جمعه قشرهای مختلف مردم در محکومیت واقعه تروریستی شیراز راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی در بیرجند از مصلای المهدی (عج) تا میدان نماز با حضور گسترده مردم و نمازگزاران برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha