شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و انزوای استکبار در منطقه قرار دارد و  این هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه برای نشان دادن بی‌ثباتی داخلی و ایجاد این ناآرامی‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد تا ناامیدی مردم را نشان دهد، اظهار داشت: دشمن از یک موضوع غفلت کرده و آن این است که اگر ایران رو به زوال بود، پس چرا شما این هجمه سنگین و جنگ احزاب را علیه ایران وارد می‌کنید؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و انزوای استکبار در منطقه قرار دارد و این هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه برای نشان دادن بی‌ثباتی داخلی و ایجاد این ناآرامی‌ها، مثلا به خاطر ضعف ایران صرفا جهت ایجاد دست‌انداز و مهار قدرت طراحی شده بود که به فضل الهی ایران اسلامی قله‌های پیشرفت را با سرعت و قدرت طی کرده و خواهد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف انحراف از مشکلات و ضعف آمریکا و کشورهای غربی است، چرا که خود روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا طی یک گزارشی بحران اقتصادی و بی‌ثباتی انگلیس را نشان داده است و صراحتا اعلام کرده که کشور بریتانیا هرگز تا به این اندازه در وضعیت وخیم قرار نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: حتی رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای تاکید کرده است که بلوک شرقی در حال فروپاشی است، در حالی که می‌بینیم دشمن با هیاهو و جنجال رسانه‌ای اجازه دیده شدن این موضوع را نمی‌دهد، اما نخبگان آن‌ کشورها به خوبی می‌دانند در چه بی‌ثباتی قرار دارند.

وی افزود: همگان دیدیم که در یکی از دولت‌های طراح اغتشاشات در کشور ما، نخست وزیر زنی به نام لیز تراس تنها ۴۵ روز در این نخست وزیری باقی ماند و در ۲۸ مهر اعلام استعفا کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: این نخست وزیر زن که ۴۵ روز نخست وزیری کرد، نام خود را در میان نخست‌وزیرانی در تاریخ قرار داد که کوتاه‌ترین مدت را تحمل کرده و به عبارتی او چهارمین نخست وزیری است که ظرف ۶ سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه کار می‌شود.

وی در ادامه به تجمع شنبه گذشته توسط ضدانقلاب در برلین آلمان اشاره‌ای کرده و گفت: نکاتی در این خصوص وجود دارد که وقت برای توضیح نیست، اما همین بس که عدم حضور جمعیت کثیری از ایرانیان مقیم خارج جواب خوبی برای چنین کارناوال‌هایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با ابراز تاسف از حادثه غمبار شاهچراغ و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده و مظلوم، گفت: مواظب باشید تا آدرس عوضی ندهند، چراکه تمام حملات نوک پیکان به دشمنان باید به مثلث عبری عربی و غربی باشد.

وی یادآور شد: دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل‌های قومیتی جنسیتی مذهبی و بین نسلی است، حادثه در حرم شاه چراغ توسط آن عنصر خبیث اتفاق افتاد و هدف نشانه گیری وحدت شیعه و سنی که بر اساس آموزه‌های دینی و انقلاب است، بود، چرا که آنها در تلاش هستند مردم شیعه را به برادران اهل سنت بدبین کنند، در حالیکه سال‌ها این را آزموده‌اند ولی عبرت نمی‌گیرند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: مردم ما دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست را در این اتفاق می‌بینند و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تکرار می‌کنیم.

وی با گرامیداشت هشت آبان روز دانش‌آموز، یادآور شد: امروز برای چندین سال پیاپی دانش‌آموزان مجری برنامه نماز جمعه، موذن نماز جمعه، مکبر نماز جمعه بودند که این کار در سال‌های قبل روی روحیه دانش‌آموزان اثر خوبی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به روز شهادت بسیجی ۱۳ ساله در هشت آبان ماه توضیح داد: نوجوانان بسیجی، امروز پرچمداران آینده عرصه نظام اسلامی هستند، چرا که بسیج تفکری بود که در دوران جنگ شکل گرفت و توانست با سازماندهی نیروهای مردمی در تحولات نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی دانش‌آموزان کارهای بزرگی کردند و ۳۶ هزار دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب شده است، از این‌رو امید است تا رفتار شهید فهمیده سرمشق و الگو برای آینده‌سازان نظام اسلامی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: از خداوند می‌خواهم تا بتوانیم از این نوجوانان و جوانان به خوبی مراقبت کنیم زیرا جوانان سریع‌تر در امور کارهای خیر قرار می‌گیرند و قطعا در روز دانش‌آموز خواهید دید که این دانش‌آموزان و دانشجویان چه خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۰ آبان ماه سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی، گفت: فرصت است تا یادی کنیم از شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی که افرادی قاطع محکم شجاع و مهربان بودند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه از مصادیق تقوا، حمایت از اسلام، برنامه‌ها و اهداف اسلامی است، گفت: امروز همه وظیفه داریم از آرمان‌های اسلامی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، خداوند در قرآن کریم برای ضرورت دفاع در مقابل دشمن می‌فرماید که هر نیرویی در قدرت دارید را برای مقابله با دشمنان آماده کنید و همچنین به وسیله آن دشمن خود را بترسانید.

امام جمعه تبریز با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری ارتقایی پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی توجه خاصی به پدافند غیرعامل نمی‌شد، ولی الان تمام اداره‌ها، کارخانه‌ها و دستگاه‌ها باید به این موضوع روی بیاورند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره بر دو ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسکری در هفته آینده، گفت: هر کسی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند، همانند آن است که زیارت حرم امام حسین(ع) را به جا آورده است.

وی تصریح کرد: می‌توان از حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان سفیر دوار اهل بیت(ع) یاد کرد، این حضرت سه نوع جهاد مهم از جمله از مجاهدت علمی، مواسات، مبارزه برای تحقق تشکیل حکومت اهل بیت(ع) کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha