چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدیان

حوزه / کارگردان انیمیشن «فیلشاه» و «شاهزاده روم» گفت: در آثار انیمیشن اگر موضوعات دینی به شکلی درست مد نظر قرار گیرد آن کارها، کارکرد آموزشی خواهند داشت.

هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن «فیلشاه» و «شاهزاده روم» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه درباره ظرفیت موضوعات دینی برای پرداخت‌های نمایشی در آثار انیمیشن گفت: چند سال پیش در جشنواره فیلم رشد از من درباره ظرفیت موضوعات دینی در کارهای انیمیشن سوال شد. جواب من این بود که تمام کارهایی نمایشی به نوعی موضوعات دینی را مد نظر قرار می‌دهند چراکه دین روش زندگی است و هیچ دینی نیز در دنیا وجود ندارد که روشی از زندگی را به ما نشان ندهد حتی کارهایی که در پی رواج پوچگرایی هستند هم به نوعی روشی از زندگی را نشان می‌دهند.

وی افزود: ظرفیت تاثیرگذاری انیمیشن بسیار زیاد است چون مخاطبش کودکانی هستند که در حال رشد بوده و در پی یادگیری سبک زندگی هستند. با این توضیح باید توجه داشته باشیم آثار انیمیشن کارهای آموزشی هستند پس باید از آن در جهت ترویج آموزه‌های مدنظرمان بهره ببریم.

کارگردان «فیلشاه» ادامه داد: در میان تمام قصه‌هایی که در آثار انیمیشن وجود دارد یکسری قصه‌ها واقعی هستند و همیشه در طول تاریخ نیز وجود داشته‌اند. این داستان‌ها که بخش مهمی از آن داستان‌های دینی هستند امتحان خود را پس داده‌اند برای همین به شخصه دوست دارم در مسیری قدم بردارم که راه خود را آزموده است.

محمدیان در پاسخ به این سوال که آیا برای جریان‌سازی بیشتر داستان‌های دینی در آثار انیمیشن باید به صورت مستقیم قصه‌ها را مد نظر داشت یا اینکه باید به صورت غیر مستقیم به مفاهیم مورد نظر توجه کرد؟ گفت: من چندان به مستقیم یا غیر مستقیم بودن موضوعات معتقد نیستم، بلکه آنچه اهمیت دارد شکل قصه گفتن است. قصه‌ای که جذاب باشد و بتواند مخاطب خود را غافلگیر کند آن کار در جذب مخاطب موفق خواهد بود. این موضوع در آثار دینی انیمیشن هم صادق است اما یک نکته مهم در کارهای انیمیشن دینی وجود دارد آنهم اینکه چنین تولیداتی باید به وفور تولید شوند تا ایرادات آن مشخص شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha