دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نجف لک زایی

حوزه/ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مجموعه سیاسی و اجتماعی موسوعه علامه کاشف الغطا(ره) در دست پژوهش و تدوین قرار دارد که پیش بینی می شود بالغ بر ۲۰ جلد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در دومین پیش همایش کنگره بین المللی علامه شیخ محمدحسین آل کاشف الغطاء که به بررسی اندیشه های فقهی و رونمایی از مجموعه فقهی موسوعه ایشان اختصاص داشت، اظهار کرد: علت توجه به برخی علما در مرکز احیای آثار و شاخص انتخاب آنها این است که علاوه بر توجه به مسائل خرد جامعه اسلامی به مسائل کلان جامعه توجه داشتند.

وی درباره علامه محمدحسین کاشف الغطاء گفت: این عالم شیعه مورد تائید استاد خود آیت الله سید محمدکاظم یزدی بوده و به کلام و تاریخ و فقه پرداخته ضمن آنکه به نظام قانونی حاکم بر جهان اسلام هم توجه داشته است از جمله در مسئله فلسطین پرچمدار هستند و به سوریه و مصر و لبنان سفر کرده و مباحث قیام های جهانی در عراق را پیگیری کرده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: علامه کاشف الغطاء حتی به مسئله قانونگذاری هم ورود کرده و بیان کرده است که اگر دولتی اسلامی تشکیل شود باید چگونه قانون بنویسد.

وی بیان کرد: این علمای راهبردی و جامع را باید هر چه بتوانیم به جهان اسلام و حوزه های علمیه معرفی کنیم، به امید آنکه الگویی برای طلاب ما باشند و این جامعیت را در کارهای خود سرلوحه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به انتشار موسوعه‌های شهید اول و ثانی، علامه شرف‌الدین، علامه بلاغی و... بیان کرد: اکنون موسوعه شیخ بهایی در دست انتشار است و تا پایان امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: موسوعه کلامی علامه کاشف الغطاء در ۱۶ جلد منتشر شده است و امروز هم موسوعه فقهی این عالم جامع در ۲۷ جلد رونمایی می‌شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بخش سوم آثار ایشان که مباحث سیاسی و اجتماعی را در برمی گیرد در دست پژوهش و تدوین قرار دارد که پیش بینی می شود بالغ بر ۲۰ جلد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha