شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 مصطفی ملایی

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خواستار ایجاد مجموعه های دانش بنیان و مراکز رشد واحدهای فناور با محوریت مساجد در قم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مصطفی ملایی امروز طی سخنانی در نشست مشترک با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان قم اظهار داشت: خدای متعال ظرفیت های بسیار خوبی را در اختیار همه ما قرار داده و آن چه مهم است این که با هم افزایی نهادها و دستگاه ها قدم های بهتری در راستای ارتقای جایگاه مسجد برداشته شود.

وی افزود: در شهر مقدس قم برخلاف بسیاری دیگر از شهرها با تعدد اقوام و فرهنگ ها مواجه هستیم که این کار را تا حدودی دشوار می کند و لذا نیازمند دقت بیشتر در برنامه ریزی ها هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه با ارائه راهکار هایی برای رشد مساجد و کانون ها گفت: تأسیس مجموعه دانش بنیان با عنوان مرکز رشد واحدهای فن آور در حوزه مسجد با ارتباط با پارک علم و فناوری از آن دسته پیشنهاداتی است که به تحقق این هدف کم ک شایان توجهی می‌کند.

وی با پیشنهاد راه اندازی مرکز رشد واحدهای فن آور در حوزه مسجد افزود: راه اندازی یک مجموعه دانش بنیان در حوزه مسجد بسیار کارآمد بوده و نخبگان می توانند در این مرکز ایده های خود را در حوزه مسجد ارائه دهند.

ملایی همچنین خاطرنشان کرد: در فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد، باید استاندارها تعریف و شاخص ها مشخص شود تا بتوانیم شبکه ایجاد کرده و در برنامه ها حامی، هادی و بانی داشته باشیم.

وی افزود: از عوامل تاثیرگذار در توسعه فعالیت های فرهنگی برگزاری برنامه های تجلیل، تکریم و تشویق است و به بهانه های مختلف می تواند این برنامه ها برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha