پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صحن و سرای رضوی

حوزه/ همزمان با میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران و مجاوران این آستان مقدس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، در آستانه هشتم ربیع الثانی؛ سالروز ولادت فرخنده یازدهمین آفتاب سپهر امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع)، خادمان آستان قدس رضوی با اتخاذ تمهیدات ویژه آماده پذیرایی از خیل مشتاقانی هستند که برای عرض تبریک این عید خجسته به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) مشرف می‌شوند.

در این راستا کتیبه مناسبتی بزرگی بر بلندای ایوان طلای صحن آزادی نصب شده و پرچم‌های رنگی در ورودی‌ها به چشم می‌خورد. ریسه‌های رنگی نیز در صحن‌های مختلف همزمان با شب میلاد این امام همام روشن می‌شود تا شور و شعف خاصی به حرم مطهر رضوی ببخشد.

همچنین صحن و سرای رضوی با گل بوته‌های فصلی فضاآرایی شده و جلوه‌ای به یادماندنی برای زائران و مجاوران پدید آورده است.

افزایش ساعت کار چایخانه‌ها

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در باغ رضوان و صحن کوثر نیز از پنج‌شنبه ۱۲ آبان همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) ساعت فعالیت خود را افزایش خواهند داد و علاوه بر شیفت بعدازظهر، در شیفت صبح نیز به مدت یک هفته با توزیع چای از محبان اهل بیت(ع) پذیرایی می‌کنند.

همچنین به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی پیش‌بینی‌های لازم در حوزه‌هایی همچون فرش‌آرایی، دفاتر امانات، بخش صندلی‌های چرخدار و زائربرهای برقی و تأمین اقلام مصرفی، با توجه به حضور زائران اتخاذ شده تا دلدادگان امام رضا(ع) در آرامش‌خاطر به زیارت بپردازند و در مراسم‌های ویژه این میلاد مبارک شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha