دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، گفت: چرخه واسپاری‌ها به فضل الهی تکمیل شده و در حال حاضر تمامی امتحانات شفاهی، استادی و درس خارج توسط حوزه علمیه خوزستان در حال انجام است از این رو موج معکوس برگشت طلاب از قم به استان خوزستان، آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس استان، اظهار داشت: متأسفانه مسئله انتخاب واحد در مدارس به این صورت است که طلاب نقشی در انتخاب واحد نداشته و توسط مدارس صورت می گیرد که این مسئله مشکلات فراوانی را برای معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان به وجود آورده و بنا داریم طبق ابلاغیه شورای آموزش حوزه استان از ترم جدید، انتخاب درس کاملا توسط خود طلاب انجام شود.

وی افزود: از سال گذشته اختیار کامل صدور کد به استان خوزستان واگذار شده است، ولی به دلیل تعلل بعضی مدارس و یا معاونت های مربوطه کد طلبگی برای بعضی از طلاب مدارس صادر نشده که ضروری است این مسئله توسط مدیران مدارس مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی زاده، به مسئله صدور کد ارتباطی برای افراد بالای 40 سال، اشاره کرد و گفت: کد ارتباطی یک کار مشترک معاونت آموزش و امور طلاب حوزه علمیه خوزستان بوده که این کد ارتباطی برای افراد بالای چهل سال دارای پایان خدمت که درس غیررسمی خوانده اند، صادر می شود و موجب وصل شدن شهریه و بیمه آنها می شود که در حال حاضر 160 نفر برای دریافت کد ارتباطی پرونده تشکیل داده که از میان آنها 128 نفر امتحان داده و 118 نفر قبول شده اند.

وی، افزود: افراد زیر چهل سال دارای پایان خدمت که درس غیررسمی خوانده اند نیز شامل مصوبه 1088 شورای عالی می شوند که 28 نفر در این زمینه پرونده تشکیل داده و کارهای آنها در حال انجام است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در ادامه تصریح کرد: گروه های علمی و تربیتی در استان خوزستان فعالیت کمی دارند و مدارس علمیه همکاری لازم را در این زمینه انجام نداده اند در حالی که اساتید عضو این گروه های علمی و تربیتی دارای امتیازاتی بوده و بناست افرادی که می خواهند امتحان استادی بدهند در ابتدا مورد تائید گروه علمی و تربیتی مدرسه خود قرار بگیرند.

وی، از فعال شدن شورای آموزش معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان خبر داد و گفت: این شورا دارای اختیارات بسیار خوبی بوده و مسئول این شورا مدیر و دبیر آن معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان بوده و اعضای آن به پیشنهاد معاون آموزش و تأیید مدیر حوزه علمیه خوزستان مشخص شده اند.

حجت الاسلام موسوی زاده، به مسئله درس خارج آیت الله موسوی جزایری اشاره کرد و گفت: درس خارج آیت الله موسوی جزایری تنها درس خارج رسمی حوزه علمیه خوزستان بوده و طلاب مانند مابقی دروس باید این درس را یا به صورت حضوری و یا مجازی انتخاب کنند.

وی، در پایان گفت: چرخه ی واسپاری ها به فضل الهی تکمیل شده و در حال حاضر تمامی امتحانات شفاهی، استادی و درس خارج توسط حوزه علمیه خوزستان در حال انجام است از این رو موج معکوس برگشت طلاب از قم به استان خوزستان آغاز شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha