پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان طلبه همدانی با اصول مقاله نویسی آشنا شدند

حوزه/ کارگاه مقاله نویسی در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علی طاهری، استاد موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان در کارگاه مقاله نویسی که ویژه طلاب مقطع سطح ۳ حوزه علمیه خواهران در این موسسه حوزوی برگزار شد، توضیحاتی در مورد نحوه نگارش مقاله ارائه و گفت: کلید واژه های چکیده در مقاله باید از واژه هایی باشد که پیرامون متغیرهای اصلی پژوهش نگاشته شده و همچنین امکان جستجوی اینترنتی برای آن باشد و امکان دسترسی به منابع بیشتر را به ما بدهد.

وی ادامه داد: ویژگی های کلیدواژه در مقاله باید اینگونه باشد؛ ۱- بیانگر متغیرهای اصلی تحقیق باشد ۲- تعداد کلیدواژه ها از ده تا بیشتر و از ۳تا کمتر نباشد۳-چکیده بندی مفهومی از مقاله را معرفی کند ۴-معرفی کننده مقاله باشد.

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان در ادامه تصریح کرد: مقدمه تحقیق باید گونه ای نگاشته شود که زمینه ایجاد ورود منطقی به بحث اصلی موضوع را داشته باشد و مقداری از تبیین مسئله هم در آن باید آورده شود به گونه ای که مخاطب بداند معلومات و مجهولات چه نقشی در تدوین مقاله دارند و همچنین از فرضیه های تحقیق هم ‌باید در مقدمه آورده شود و باید از کلیت ها زمینه چینی کنیم ‌تا به متعیرهای اصلی تحقیق برسیم.

وی افزود: در نوشتن بیان مسئله، باید ۱- به بیان معلوم ها و مجهولاتی که به دنبال معلوم کردن آنها هستیم بپردازیم ۲-در بیان مسئله باید اهداف از کلی به جزیی نوشته شود و بدانیم دنبال چه چیزی هستیم ۳-بیان مسئله در مقاله کمتر از یک صفحه و در پایان نامه معمولا یک صفحه نگاشته شود.

طاهری همچنین به بیان فواید بیان مسئله پرداخت و گفت: از جمله فواید این است که شکاف موجود در علم را مشخص میکند و اهمیت مساله را تفهیم می‌کند و مسیر را برای مخاطب مهم جلوه می دهد و راهنمای پژوهش های آتی خواهد بود و همچنین راهگشای پژوهش های دیگر است و رویکرد حل مسئله و اخلاقی باید داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: اهداف پژوهش باید روشمند و علمی باشد و دارای هدف کاربردی بوده و با مطالعه میدانی صورت بگیرد که اهداف به دو دسته کاربردی یا بنیادی تقسیم می شوند. اگر اهداف پژوهش بصورت کلی بیان شود همه جنبه های متغیرهای ابعاد تحقیق را باید اشاره کند و پیشنهاداتی براساس آن متغیرها داده شود و اگر اهداف جزئی بیان شود باید هدف اختصاصی، بطن هدف کلی باشد و به جنبه های هدف کلی اشاره کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha