یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) اهواز

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: حوزه های علمیه متعددی در سطح استان خوزستان تأسیس شدند و اکنون جمعیت طلاب برادر به ۱۰ هزار نفر و طلاب خواهر نیز ۷ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) اهواز در مسجد ولایت اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی حوزه علمیه نیز وجود داشت اما همزمان با انقلاب اسلامی بررسی کردیم که چه چیزی نیاز است، در همین راستا مدرسه علمیه امام خمینی(ره) را تأسیس کردیم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با ۲۰ طلبه آغاز به کار کرد، ادامه داد: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بسیاری از طلاب نیز شور و شوق حضور در جبهه ها را داشتند. در دوران جنگ محل های جهت تحصیل طلاب بود که در نوبت صبح درس می خواندند و بعداز آن نیز در جبهه ها حضور پیدا می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: با گذشت زمان حوزه های علمیه متعددی در سطح استان خوزستان تأسیس شدند و اکنون جمعیت طلاب برادر به ۱۰ هزار نفر و طلاب خواهر نیز ۷ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به توجه و عنایت ویژه رهبرمعظم انقلاب، علما، مراجع تقلید و مرکز مدیریت قم نسبت به حوزه علمیه اهواز، افزود: طی مناسبت های اخیر برنامه های متعددی جهت عمامه گذاری طلاب برگزار شده است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر، عنوان کرد: الحمدلله با وجود برنامه ریزی دشمن برای کشاندن آتش این فتنه به استان خوزستان اما بزرگان عشایر و طوایف، ریش سفیدان و نخبگان مانع از این اقدام شدند.

جایگاه تعلیم و تربیت برای خداوند متعال

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان il با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی براینکه «مَن تَعَلَّمَ للّه‏ وعَمِلَ للّه‏ وعَلَّمَ للّه‏ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما»، اظهار دارد: اگر کسی برای خداوند متعال یاد بگیرد، برای خداوند عمل کند و برای خداوند متعال نیز عمل کند، در ملکوت آسمان ها بزرگ خوانده می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha