پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد گفت: امروز عده ای سخنان رسانه های بیگانه را می شنوند و بدون تفکر آن را می پذیرند و به آن سخنان عمل می کنند در حالی که اگر اهل تفکر باشند، فکر و تحقیق می کنند و اگر صحیح و واقعی بود آن را می پذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اهمیت تقوا و تشخیص حق و باطل اظهار داشت: تقوا سبک و مسیر زندگی انسان را مشخص می کند.

وی عنوان کرد: بصیرت داشتن نسبت به مسائل منوط به اطاعت خداست و اگر اطاعت از خدا و ترک معصیت صورت گیرد، خدا همه موانع را بر می دارد و مسیرهای سعادت انسان را تقویت می کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که اگر تقوا پیشه کنید، خدا نیرویی در شما قرار می دهد که بصیرت آفرین است و می توانید حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهید و از گمراهی نجات پیدا کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» بیان کرد: امام صادق (ع) در مورد این آیه می فرمایند که خدا در این آیه به دو گروه بشارت داده؛ یکی اهل فهم و دیگری اهل فکر.

نماینده ولی فقیه در یزد عنوان کرد: در ارتباط رشد و کمال و پیشرفت زندگی باید روی شنیده ها فکر کنیم و نسبت به آن تفکر کنیم و سپس حرف صحیح را بپذیریم تا در مسیر درست قرار گیریم.

خطیب جمعه یزد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: منافق اول سخن می گوید و سپس به آن فکر می کند و لسان او ورای عقل اوست در حالی که مومن ابتدا تفکر می کند و سپس حرف می زند که این مهم باید در زندگی ما مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: امروز عده ای سخنان رسانه های بیگانه را می شنوند و بدون تفکر آن را می پذیرند و به آن سخنان عمل می کنند در حالی که اگر اهل تفکر باشند، فکر و تحقیق می کنند و اگر صحیح و واقعی بود آن را می پذیرند.

آیت الله ناصری اظهار کرد: امام خمینی(ره) به نحوی عمل می کرد که برژینسکی در کتاب خاطرات خود می گوید ما می نشستیم، برنامه ریزی می کردیم و امضا می کردیم اما رئیس جمهور آمریکا امضا نمی کرد و می گفت صبر کنید ببینیم صبح جماران چه می گوید.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از اصول کافی ادامه داد: رسول خدا(ص) فرمودند که از سه چیز برای امتم بعد از خودم ترس دارم؛ گمراهی بعد از شناخت، گرفتاری در فتنه ها و شهوت رانی ها.

وی بیان کرد: بسیاری از حرکاتی که در خیابان ها می بینیم، منشأ آن گمراهی و شهوت است و این باعث شده عقل این افراد از بین رفته و آنها را از اسلام و قرآن دور کرده است، بنابراین باید به شدت مراقبت کنیم زیرا کید و حیله شیطان بسیار خطرناک است.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۱۳ آبان سه واقعه مهم رخ داد، بیان کرد: در هر سه واقعه، رد پای آمریکا به خوبی مشهود است و به همین دلیل روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: آمریکا می خواهد در دنیا امپراطوری به راه بیندازند اما واقعیت این است که همینه آمریکا فرو پاشیده و امپراطوری آن بر چیده شده است.

آیت الله ناصری بیان کرد: آمریکا دیگر راهی برای ورود به ایران ندارد به همین دلیل مدام در حال توطئه چینی و دسیسه است.

وی با اشاره به جنایاتی که رضاخان در ایران انجام داد، افزود: رضاخان به طور رسمی تلاش کرد تا دین را از زندگی مردم بزداید و هزاران نفر را در این زمینه به کشتن داد و با این همه خوش خدمتی که برای آمریکایی ها و غربی ها کرد، زمانی که منافع آنها در ایران به خطر افتاد، او را کشتند.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به خیانت هایی که انگلیسی ها و آمریکایی ها به مردم ایران کردند، افزود: عده ای این تاریخ را تحریف کرده اند و امثال سلمان رشدی کتاب می نویسند و تعجب ما از جوانانی است که این کتاب ها و نوشته ها را می خوانند و بدون تحقیق و بدون تفکر آن را قبول می کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها هرگز برای کشورهای مستقل و مسلمانان ارزش قائل نبودند و همواره در صدد عقب نگه داشتن ملت ایران بودند و امروز هم در تلاش برای ایجاد نا امنی در کشور هستند.

وی تصریح کرد: جوانان ما باید با قدرت تفکر و تعقل به این وقایع نگاه کنند و اگر نقدی دارند، آن را عاقلانه مطرح کنند و از دست زدن به کارهای هیجانی خودداری کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر والدین و معلمان، فرزندان خود را آگاه و روشن نکنند، غرب و آمریکا فرزندان ما را منحرف می کنند، بنابراین باید ضمن مراقب از فرزندان، آنها را نسبت به وقایع مختلف آگاه کنند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: همه مردم با صیانت از خون شهدا و جلوگیری از هدر رفتن خون شهدا، با وحدت و انسجام و همدلی در کنار هم باشیم و بدانیم که اگر در مقابل استکبار کوتاه بیاییم، دچار خسارت شده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha