دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسن هنرمند

حوزه/مدیر کل بنیاد شهید استان قم گفت: بی شک تجلیل از خانواده معظم شهدا، قدردانیِ عملی از حماسه ماندگار شهیدان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا، در حقیقت قدردانی عملی از جایگاه و رشادت و حماسه شهیدان والامقام به شمار می رود، اظهار داشت: هر وقت که ما به بهانه ها و مناسبت های مختلف خدمت خانواده های عزیز و مکرم شهدا می رسیم، معنویت، نورانیت و صبر و استقامت را در چهره های این عزیزان مشاهده می کنیم و این بهترین درس برای ماست که می خواهیم به حول و قوه الهی راه شهدا را بپیماییم.

وی همچنین به بیان خاطره ای جذاب در همین زمینه پرداخت و گفت: چندی پیش به همراه جمعی از مسئولان استان که در ستاد کنگره ملی شهدای قم دارای سمت و جایگاهی هستند به دیدار خانواده دو تن از شهدای سرافراز استان رفتیم. مادر شهید در این جلسه می گفت چند وقت پیش خواب دیدم که در منزل ما محفل روضه ای برقرار است و مقام معظم رهبری به روضه ما آمده اند. بعد حضرت آقا خطاب به ما گفتند: هر چه در و دیوار را نگاه می کنم عکس شهدای شما را نمی بینم. ما به ایشان گفتیم عکس ها را آماده می کنیم که ایشان فرمود: ما خودمان آن ها را آماده می کنیم و شما فقط روی دیوار نصب کنید. بعد این مادر شهید خطاب به ما گفت که وقتی شما با تابلوفرش هایی که عکس فرزندان شهیدم روی آن منقش شده به منزل ما آمدید، تعبیر خوابم را فهمیدم.

مدیر کل بنیاد شهید استان قم افزود: طبعاً خانواده های شهدا اعم از والدین و یا همسر شهید در منزل، عکس ها و تصاویر زیادی از شهدای خود دارند که شاید برخی از آن ها از تصاویر تابلوفرش های اهدایی از سوی ستاد کنگره شهدا نیز بهتر و زیباتر باشد اما وقتی این عزیزان تابلوفرش ها را می بینند، احساس می کنیم که گویا نفیس ترین و باارزش ترین هدیه را دریافت کرده اند، به نحوی که یک اعتبار و قداست دیگری برایشان دارد.

وی با تأکید بر این که خانواده معظم شهدا و ایثارگران، متعلق به همه ملت ایران هستند، ابراز داشت: مردم ما به تأسی از شهیدان و ایثارگران، با روحیه ایثار و مقاومت بالای خود در برابر همه مشکلات و تهدیدها و تحریم ها ایستاده اند و با پیروی از ولایت فقیه نشان داده اند که رهرویِ صدیق راه ولایت هستند و با تبعیت از راه و سیره نورانی شهدا، باز هم بر فتنه ها و عداوت های دشمن، چیره و پیروز می گردند.

حجت الاسلام هنرمند افزود: بی شک اگر صبر و پایداری شهدا و خانواده آن عزیزان نبود، ما نمی‌توانستیم به شکل مطلوب، استقلال، آزادی و عزت و امنیت کشورمان را حفظ کنیم و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: در حال حاضر پیکر مطهر بیش از ۵ هزار شهید در ۸۰ گلزار شهدای استان قم، مدفون هستند که از این تعداد، ۳۰ گلزار در شهر مقدس قم و ۵۰ گلزار در روستاهای استان قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha