سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
درچه

حجت الاسلام مرتضوی گفت: حضور منظم در یک هیئت مذهبی مخصوصا هیئت هفتگی و مداومت بر این عمل آثار فراوانی چون آموزش و یادگیری، تذکر و تمرین کار جمعی را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید علی مرتضوی در مراسم هفتگی هیئت محبان فاطمة الزهرا (س) مدرسه علمیه آیت‌الله درچه ای (ره) اصفهان اظهار کرد: حضور در هیئات مذهبی خصوصا به صورت هفتگی نقش مهمی در رشد علمی و معنوی طلاب ایفا می کند.

وی با بیان اینکه تحول در هیئات مذهبی امر بسیار مهمی است، تصریح کرد: هیئت محبان الزهرا در راستای ایجاد تحول در این هیئت و همچنین بهره مندی هر چه بیشتر طلاب قصد دارد، سلسله جلساتی با موضوعات متنوع و کاربردی برگزار کند.

کارشناس مذهبی افزود: برای ایجاد تحول در یک هیئت مذهبی و ارتقای کمی و کیفی آن ضرورت دارد با موضوعاتی همچون جایگاه یک هیئت و اهداف آن آشنا شویم.

وی ادامه داد: حضور منظم در یک هیئت مذهبی مخصوصا هیئت هفتگی و مداومت بر این عمل، آثار فراوانی چون آموزش و یادگیری، تذکر و تمرین کار جمعی دارد.

حجت الاسلام مرتضوی توضیح داد: با شرکت کردن در مجالس اهل بیت علیهم السلام با معارف دینی آشنا شده و از نور بهره مند می شویم. همچنین وقتی در جلسه ای شرکت می کنیم نباید نسبت به تذکر و یادآوری مطالبی که از آن ها آگاهی داریم غفلت کنیم.

وی در تشریح تمرین کار جمعی متاثر از حضور در هیئت هفتگی گفت: بهترین مکان، برای تحقق این امر مهم، هیئت است،اگر در آموختن کار جمعی موفق شدیم، همین مساله، زمینه ساز ظهور امام زمان ارواحنا فداه خواهد بود، به خاطر اینکه عدم اجتماع قلوب یکی از موانع ظهور بوده، اما آموختن کار جمعی این مانع را برطرف کرده و در نتیجه، قلب ها به هم نزدیک می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha