جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زیبایی های دین را به جوانان بشناسانیم

حوزه/ حجت الاسلام محمدتقی وکیلی گفت: بایستی به جوانان زیبایی های دین را بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمدتقی وکیلی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در کارگاه "شیوه های پاسخ گویی به شبهات عفاف و حجاب" با موضوع سرآمد خوبی ها که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان برگزار شد، گفت: باید امروز نوجوانان و جوانان ها را از مرحله شنیدن و دیدن به مرحله چشیدن زیبایی هایی دین برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از توانمندی های دین و انقلاب اسلامی برای جوان ها تبیین نشده است، افزود: حتی آن اندک مواردی که بیان شده است، صرفا بازگویی بوده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اصل تکریم و محبت مخاطب ادامه داد: همیشه نباید ما برای مخاطب صحبت کنیم، بلکه لازم است گاهی جهت ایجاد ارتباط ساعت ها پای حرف مخاطب خود بنشینیم زیرا در این برهه زمانی، بسیاری از گلایه های نوجوان و جوانان این است که شنیده نشده اند.

وی ادامه داد: حضور در مدارس و دانشگاه باید به صورت سلسله‌وار باشد، زیرا برای بیان نوع نگرش دین، نیاز به مقدماتی است که این مقدمات در یک جلسه گفتمان محقق نخواهد شد زیرا نوع جهان بینی دین اگر درست تبیین شد بسیاری از سوال ها و شبهات پاسخ داده خواهد شد.

وکیل پور با تأکید ضرورت رویکرد و نگاه تشکیلاتی بیان کرد: لازم است شبکه ای از مبلّغین متخصص در هر استان تشکیل شود، زیرا نگاه تشکیلاتی بسیاری مشکلات را حل و اثرگذاری را چندین برابر خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: باید بیش از آنچه می‌گوییم عمل کنیم. گاهی یک تذکر با عمل از ساعت ها تذکر لسانی اثرگذار تر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha