شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: در جنگ ترکیبی دشمن روحانیون نقش هدایتگری مردم و دفاع از انقلاب را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، در گردهمایی طلاب و روحانیون شهر زاهدان با قرائت و تفسیر روایتی از امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: أَوْرَعُ اَلنَّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ اَلشُّبْهَةِ أَعْبَدُ اَلنَّاسِ مَنْ أَقَامَ عَلَی اَلْفَرَائِضِ أَزْهَدُ اَلنَّاسِ مَنْ تَرَکَ اَلْحَرَامَ أَشَدُّ اَلنَّاسِ اِجْتِهَاداً مَنْ تَرَکَ اَلذُّنُوبَ" پرهیزکارترین مردم کسی است که در هنگام شبهه توقف کند، عابدترین مردم کسی است که پای کار واجبات بایستد، زاهدترین مردم کسی است که حرام را ترک کند و از میان مردم کسی بیشترین تلاش را دارد که بتواند خویشتن داری و گناهان را ترک کند.

امام جمعه زاهدان افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا جلساتی به صورت دوره‌ای با حضور طلاب و روحانیون برقرار بود و در شرایط کنونی نیز تلاش داریم تا این جلسات به صورت ماهیانه برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: نیازمند یک مرکزیت برای روحانیون و علمای استان فارغ از مباحث سیاسی آن هم برای مشورت و هم اندیشی هستیم و معتقدیم روحانیون باید نقش پدری خود را در جامعه ایفا کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در صورت وقوع اتفاق همه باید به صورت متحد و هماهنگ عمل کنیم البته با تندروی موافق نیستیم اما باید حرف حق خود را زده و از مبانی دینی و انقلابی خود دفاع داشته باشیم که این وظیفه اولیه ما به عنوان یک طلبه است و نباید از آن تنزل داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در فضای کنونی کشور به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن بر علیه نظام جنگ ترکیبی راه‌اندازی کرده که یک بخش کار روحانیون هستند زیرا روحانیون نقش هدایتگری مردم را بر عهده دارند و هر کس در جبهه انقلاب نقش آفرینی کند مورد هجمه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در دفاع سهم خود را ایفا کرده و نقش‌های مختلف را بر عهده داشته باشیم و در صورت وجود چنین جمعی از علما و روحانیون می‌توان با هم فکری به فعالیت‌ها جهت دهی، هماهنگی، هم افزایی و تقسیم کار صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر عمق آسیب محصول سلسله اعمال است و همه بخش‌های فرهنگی و اجرایی و مسئولانی که دخیل بوده‌اند کم کاری، خطا و ترک فعل‌هایی داشته‌اند و آثار وضعی اعمال ما منجر به ایجاد این آسیب‌ها شده است.

وی اظهار کرد: جمع طلاب و روحانیون استان می‌توانند به عنوان یک جمع مطالبه‌گر عمل و حتی از مسئولین نیز دعوت و خواستار پاسخگویی آن‌ها باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر زمینه حضور روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی فراهم شود و در این جهت اقداماتی نیز صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: باید جهت حضور بیشتر روحانیون در دانشگاه و آموزش و پرورش به دنبال زمینه سازی هستیم و در این جهت اقداماتی هم صورت گرفته است

وی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در استان گفت: در اتفاقات اخیر تلاش کردیم تا اطراف قضایا به عدل و انصاف تن داده و بر اساس عقلانیت کار را پیش ببرند و تاکید داشتیم که باید روایتی صادقانه از ماجرا داشته و همه چیز از جمله حمله به پاسگاه، تیراندازی به نمازگزاران، آشوب‌گری، تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی و بیانیه و سخنرانی‌های التهاب آفرین را با هم محکوم کنید.

وی ادامه داد: به دنبال مدیریت کار در استان بودیم و با حمایت دفتر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی بیانیه شورای تامین صادر شد، اما این آغاز راه بوده و همچنان بر برخورد با متخلفین از هر جایی که باشد و احقاق حق همه اطراف قضایا از جمله نیروی انتظامی، مردم جان‌باخته، مجروح، مال‌باخته و حتی مردمی که نا امنی را تحمل کرده‌اند تأکید داریم.

وی اظهار داشت: تخلف از هر ناحیه‌ای که باشد باید مورد رسیدگی قرار گیرد و این مسئله نه تنها از موضع ضعف نبوده، بلکه از موضع عدل و انصاف است و باید قدم به قدم پیش رفته و با انواع تخلفات برخورد شود.

امام جمعه زاهدان گفت: بنده از روز اول حوادث خط سیری را دنبال کردم و همواره گزارش‌های خود را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردیم و اینکه آیا ائمه جمعه و روحانیون این خط سیر را دنبال کرده‌اند بنده خبر ندارم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: علما و روحانیون باید جبهه متحدی را در چند جهت تشکیل دهند ابتدا تقویت مبانی دینی، انقلابی و مکتبی، و در ادامه تلاش جهت افزایش بینش سیاسی، جامع نگری، عدم احساس ضعف، پرهیز از تندروی و دفاع از مبانی حق خودمان و باید به این جهت توجه داشته باشیم که اگر ملاحظه کاری بر اساس حکمت صورت می‌گیرد به معنای ضعف و تنزل از عقاید نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha